Sökning: "kvalitativ kvantitativ företags"
Visar resultat 16 - 20 av 170 uppsatser innehållade orden kvalitativ kvantitativ företags.
16. Effektivisering av ett tillverkande företags produktionsprocess
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konkurrensen ökar bland företag och därmed spelar ledtiden en allt viktigare roll. För att kunna reducera ledtiden och erbjuda en hög leveransförmåga samt behålla konkurrensfördelar kan aktiviteter behöva identifieras som inte tillför värde till processen. Detta görs fördelaktigt genom att först identifiera ett företags flaskhalsar. LÄS MER
17. IFRS 15 - Full eller modifierad retroaktiv tillämpning? En studie om standardens effekter och faktorer bakom företags val av övergångsmetod
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: IFRS 15 - Full or Modified Retrospective Application? A study of the standard’s effects and the factors behind companies’ choice of transition method. Seminar date: June 2nd, 2021 Course: FEKH69, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, 15 University Credits Points (ECTS) Authors: Julia Baeza, Vendela Barth and Felicia Sonesson Advisor: Kristina Artsberg Key words: IFRS 15, revenue recognition, retrospective transition method, accounting standard, effects. LÄS MER
18. Reglerad hållbarhetsrapportering - En kvantitativ studie om skillnader mellan branscher gällande omfattning av hållbarhetsrapportering i svenska medelstora aktiebolag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Hållbarhet har över åren fått större utrymme bland samhällets aktörer, vilket har ökat efterfrågan på hållbarhetsinformation från företag. År 2016 upprättades därför ett svenskt lagkrav gällande hållbarhetsrapportering, med grund i ett EU-direktiv från 2014. LÄS MER
19. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER
20. Hållbarhetsrapportering i modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kurs: FEKH69, Företagsekonomi: Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Alice Boogh, Kelly Thorburn, Rebecca Petersson Nyckelord: Fast fashion, slow fashion, hållbarhetsrapport, CONI, kvalitet, hållbar utveckling, legitimitetsteorin, institutionell teori, Gina Tricot, Filippa K Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om fast fashion företags och slow fashion företags olika påverkan på hållbar utveckling påverkar detaljnivån på informationen i deras hållbarhetsrapporter. Syftet är även att jämföra handlingarna företagen hållbarhetsrapporterar om. LÄS MER