Sökning: "kvalitativ kvantitativ företags"

Visar resultat 6 - 10 av 170 uppsatser innehållade orden kvalitativ kvantitativ företags.

  1. 6. Små onoterade företags val av redovisningsregelverk. En kvantitativ studie som undersöker företags benägenhet att frivilligt implementera K3

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Landerberg; Ella Svensson; [2022-09-09]
    Nyckelord :Redovisningsregelverk; K2; K3; Små onoterade aktiebolag; Immateriella tillgångar; Informationsasymmetri; Bokföringsnämnden;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problematisering: I slutet av 2020 framkom det att BFN anser att det behöver ske en förändring gällande de två regelverken K2 och K3. Det anses att gränsvärdena för vilka företag som ska tillämpa respektive regelverk bör ses över för att komma fram till en gräns som minskar användningen av K2. LÄS MER

  2. 7. Evaluation and Learning about Social Sustainability in the Real Estate Industry : A Qualitative and Quantitative Study of how Real Estate Companies can Contribute to Society and Profitability

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Anton Strömbäck; Ellinor Tärnell; [2022]
    Nyckelord :Social sustainability; real estate; evaluation; learning; profitability; Social hållbarhet; fastigheter; utvärdering; lärande; vinst;

    Sammanfattning : Social sustainability is rapidly becoming a more established concept in the real estate industry. Social Sustainability is a vibrant concept that will transform over time in an establishment and can stand for different things. LÄS MER

  3. 8. Can less be more? : En studie om betydelsen av influencers följarantal inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Holfve; Mudjier Jiddy; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; micro influencer; macro influencer; marknadsföringsstrategier; influenser marknadsföring; macroinfluenser; microinfluenser;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt viktigare för företag att vara aktiva på sociala medier och ha en kontinuerlig uppdatering på de olika sociala plattformarna. Det beror på att influencer marketing som marknadsföringsstrategi börjat ersätta den traditionella marknadsföringen. LÄS MER

  4. 9. Lagstadgad hållbarhetsrapportering: : Vilken förändring har skett i företagens redovisning efterinförandet av lagstadgad hållbarhetsrapportering?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Dunberg; Alinde Johansson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability Report; Signaling Theory; Legitimacy Theory; Voluntary accounting; Annual Accounts Act; Hållbarhetsredovisning; Signaleringsteorin; Legitimitetsteorin; Frivillig redovisning; Årsredovisningslagen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Lagstadgad hållbarhetsrapportering: Vilken förändring har skett i företagens redovisning efterinförandet av lagstadgad hållbarhetsrapportering?  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi Författare: Alinde Johansson och Gabriel Dunberg Handledare: Annika Lake Datum: 2022 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att analysera förändringarna i företags hållbarhetsrapporter föreoch efter införande av lagstadgad hållbarhetsrapportering (lag SFS 2016:947). Metod: Studien använder sig av en kvantitativ forskningsmetod där datainsamling har skettgenom en innehållsanalys av företags hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  5. 10. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER