Sökning: "kvalitativ med telefonintervju"

Visar resultat 21 - 25 av 78 uppsatser innehållade orden kvalitativ med telefonintervju.

  1. 21. Retention genom engagemang : Förutsättningar för att behålla medarbetare och kompetens i kommunal verksamhet

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marlene Lundgren; [2016]
    Nyckelord :Retention; motivation; workplace; working conditions; public organization; municipal operations; work environment; commitment; supervisor support; Retention; behållning; motivation; arbetsplats; arbetsmiljöförhållanden; offentlig organisation; kommunal verksamhet; arbetsmiljö; engagemang; handledarstöd;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan en offentlig organisation arbeta effektivt med retention av sin kompetens i konkurrensen om den mänskliga resursen med andra organisationer? Syfte: Studien skapar även en grund för att Västerås Stad ska utveckla en förståelse för hur förvaltningarna och cheferna kan arbeta mer proaktivt med deras retention av personal och hur detta i sin tur kan attrahera fler medarbetare eller i andra fall återinföra förlorad kompetens. Metod: En kvalitativ forskning har gjorts genom en fallstudie på två förvaltningar inom Västerås Stad. LÄS MER

  2. 22. Från lindrigt utvecklingsstörd till förälder : En studie om socionmers förhållningssätt i arbete med föräldrar diagnostiserade med lindrig utvecklingsstörning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för beteendevetenskap och socialt arbete

    Författare :Ajnur Ali; Araksya Sargsyan; [2016]
    Nyckelord :Parents with mild intellectual disability; Social workers’ approach. The role of organisations; Street-level bureaucracy; Human- service organisations; Qualitative interviews; Föräldrar med lindrig utvecklingsstörning; Socionomers förhållningssätt; Organisationens roll; Gräsrotsbyråkrati; Människobehandlande organisationer; Kvalitativ intervjuer.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka socionomers uppfattning om förhållningssättet i arbetet med lindrigt utvecklingsstörda föräldrar. Studien syftar även till att undersöka om variationen i förhållningssättet är kopplat till organisation och yrkesroll. LÄS MER

  3. 23. Att köpa grisen i säcken : Vikten av att förmedla en verklig uppfattning av ett rum samtidigt som man kommunicerar dess möjligheter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Emma Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Information design; spatial design; 3D-visualization; Informationsdesign; Rumslig gestaltning; 3D-visualisering;

    Sammanfattning : Att köpa grisen i säcken är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning rumslig gestaltning. Syftet med arbetet är att undersöka hur man kan förmedla och förstå ett rums möjligheter och funktioner genom en 3D- visualisering. Detta för att ta reda på vad som egentligen är relevant att visa i en 3D-visualisering. LÄS MER

  4. 24. Lagstiftning relaterad till sexhandel som normerande disciplinering? En kvalitativ studie om sexarbetares upplevelser och erfarenheter av lagstiftning relaterad till köp och försäljning av sexuella tjänster

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Camilla Egelström; Robert Dynebrink; [2015-01-22]
    Nyckelord :Sexköpslagen; prostitution; sexarbete; stigma; kopplerilagen;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftade till att undersöka uppfattningar, upplevelser och erfarenheter av lagstiftning relaterad till sexhandel ur sexarbetarens perspektiv, samt hur sexarbetare upplever att lagstiftningen påverkar sexarbetare/sexarbetet. Uppsatsen undersökte också om sexarbetare i studien anser att sexarbete behöver regleras i lagstiftning och så fall hur. LÄS MER

  5. 25. Instagram som mediekanal för varumärkesspridning - en fallstudie av Stadiums selfiekampanj #whatsyourdistance

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sara Månsson; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala nätverkssajter SNS ; Instagram; Selfie; Marknadsföringsstrategi; Varumärkesspridning; Selfiekampanj; Kändisstöd;

    Sammanfattning : Idag publiceras stora mängder bilder, och framförallt selfies, i olika sociala nätverk. Uppsatsensyftar till förstå företags användande av fenomenet selfiekampanjer på sociala medier.Varumärkesspridningen och marknadsföringsstrategin undersöks, dessutom studerasdeltagarnas beteendemönster vid publiceringen av bilder. LÄS MER