Sökning: "kvalitativ studie om utvecklingssamtal"
Visar resultat 6 - 10 av 63 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie om utvecklingssamtal.
6. Chefen som en gång vill lära sig flyga : En analys av konstruktiv kritik från chef till medarbetare
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Företag har sedan taylorismens introduktion haft en intresse av att förbättra medarbetarnas arbetsprestation. Denna vilja till att utveckla medarbetare tar sig uttryck via konstruktiv kritik: feedback, utvecklingssamtal, återkoppling och dylikt. LÄS MER
7. Utvecklingssamtalets dolda funktioner : En kvalitativ studie om hur medarbetare upplever att utvecklingssamtalet formar det psykologiska kontraktet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Föreliggande studie undersöker utvecklingssamtalets roll i att forma det psykologiska kontraktet. Den hermeneutiska spiralen har legat till grund för studiens struktur, och empiri har samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
8. En kvalitativ studie om utvecklingssamtal på lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att få en inblick i och förstå hur lärare tänker kring valet av utvecklingssamtal. Materialet till studien har samlats in genom 8 intervjuer med totalt 10 legitimerade och yrkesverksamma lärare, där två av intervjuerna var dubbelintervjuer. LÄS MER
9. Utvecklingssamtal i grundsärskolan : En studie om elevers delaktighet sett ur pedagogens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Studiens övergripande syfte var att bidra med ökad kunskap om hur elever i grundsärskolan görs delaktiga i utvecklingssamtal. Därtill beskriva utvecklingssamtalets planering, genomförande och uppföljning, samt olika faktorer som möjliggör eller hindrar elevers delaktighet i utvecklingssamtal. LÄS MER
10. Litteracitetens betydelse för kommunikationen mellan skolan och hemmet : En kvalitativ studie av fyra utlandsfödda föräldrars samt fem mentorers upplevelser av kommunikationen mellan skolan och hemmet och även en datalärares erfarenheter
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråkSammanfattning : Min undersökning av fyra föräldrar som har begränsad litteracitet som nu studerar på SFI A och hur de upplever att de kan ta till sig informationen från deras barns skola som skickas hem via skolväskan, mail eller via den digitala plattformen SchoolSoft, visar att samtliga föräldrar upplever att de inte kan komma åt information om studiedagar, föräldramöten, närvaro eller annan information på den digitala plattformen SchoolSoft då de inte vet hur man kommer in på den. Samtliga föräldrar uppger också att de vet hur viktig en bra skolgång är för deras barn och de känner att de inte kan bli fullt delaktiga i sina barns skolgång på grund av svårigheter att ta till sig informationen och förstå meddelanden som skickas hem till dem då de har begränsad litteracitet. LÄS MER