Sökning: "kvalitativ undersökning c"

Visar resultat 1 - 5 av 378 uppsatser innehållade orden kvalitativ undersökning c.

  1. 1. Textbindning i gymnasieelevers texter : En undersökning om hur användning av tematisk bindning och logiska betydelsemarkörer korrelerar med betyg i svenskämnets skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Emilia Lindstedt; [2023]
    Nyckelord :Textbindning; skrivutveckling; tema-rema-struktur; logiska betydelsemarkörer; satskomplex; textuella satsadverbial; grammatikundervisning; gymnasieskolan; svenska;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att de positiva effekterna av integrerad grammatikundervisning i förstaspråksämnet är avhängiga av att grammatikundervisningen är anpassad efter elevers behov och kunskapsnivå, vilket även är något som genomsyrar gymnasieskolans läroplan och en förutsättning för att kunna ge alla elever möjlighet att utifrån sina förutsättningar utvecklas så långt som möjligt. När det gäller svenskämnet och elevernas skrivutveckling förväntas eleverna under sin gymnasietid lämna den mer talspråkliga stil de träder in i skolvärlden med och i stället utveckla en mer formell stil, varvid förmågan att ordna och skapa samband mellan olika satser blir en viktig aspekt för elever att utveckla och ett relevant innehåll för grammatikundervisningen att behandla. LÄS MER

  2. 2. Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen : En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simon Melkemichel; Filip Filiposki; [2023]
    Nyckelord :Inre motivation; Belöningssystem; Incitament; Monetär; Icke-Monetär; Self-Determination Theory SDT ; Autonomi;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 för slutseminarium Titel: Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen - En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag Författare: Simon Melkemichel & Filip Filiposki Nivå: C-nivå Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Nyckelord: Inre motivation, Belöningssystem, Incitament, Monetär, Icke-Monetär, Self-Determination Theory (SDT), Autonomi Bakgrund: Bemanningsbranschen i Sverige startade med "Stockholms Stenografservice" år 1953 och kämpade mot arbetsförmedlingsmonopolet för att bedriva verksamheten. Avreglering av branschen skedde till slut år 1993. LÄS MER

  3. 3. Nätbaserad undervisning på SFI ur elevperspektiv : En kvalitativ studie om sex elevers upplevelser av för- och nackdelar med nätbaserad undervisning på SFI

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Nurbika Abdulmuslimova; [2022]
    Nyckelord :Svenska för invandrare SFI ; digitala verktyg; distansundervisning; fjärrundervisning; närundervisning; muntlig färdighet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur SFI C- och D-elever (studieväg 3) upplever nätbaserad undervisning under Coronapandemin samt vilka erfarenheter eleverna har om arbetet med digitala verktyg och vilka möjligheter och begränsningar nätbaserad undervisning har vad gäller muntlig färdighet. Dessutom vill jag undersöka vilka möjligheter och utmaningar med nätbaserad undervisning jämfört med närundervisning i SFI beskrivs av eleverna. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på redovisningskonsulter : En kvalitativ undersökning om vilka hot och möjligheter digitala verktyg har för redovisningskonsulter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jameel Haddad; Sam Selman Selim; Jack Shamoon; [2022]
    Nyckelord :“Robotic Process Automation”; ”RPA”; ”Automation”; ”Digitalization”; ”Accounting”; “Accounting consultant”; “AI”; ”Cloud-based services”; “Digital tools”.; “Robotic Process Automation”; ”RPA”; ”Automation”; “Digitalisering”; “Redovisning”; “Redovisningskonsult”; “AI”; “Molnbaserade tjänster”; “Digitala verktyg”.;

    Sammanfattning : Datum:     2022-06-01         Nivå:                  C-uppsats, 15 hp Institution:        Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare:        Shamoon, Jack         Selman Selim, Sam      Haddad, Jameel                                       00-07-21                      00-09-16                     00-01-30                    Titel:  Digitaliseringens påverkan på redovisningskonsulter. En kvalitativ undersökning om vilka hot och möjligheter digitala verktyg har på redovisningskonsulter. LÄS MER