Sökning: "kvantitativ och kvalitativ analys av medier"

Visar resultat 21 - 25 av 87 uppsatser innehållade orden kvantitativ och kvalitativ analys av medier.

  1. 21. Protestparadigmet: Den asymmetriska relationen mellan medier och sociala rörelser : En jämförande studie av hur svensk och brittisk tidningspress rapporterade om inrikes Black Lives Matter-demonstrationer under 2020

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Matilda Johansson; Emanuel Silva; [2021]
    Nyckelord :aktivistdilemmat; Black Lives Matter; demonstration; George Floyd; protest; protestparadigmet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur svensk och brittisk tidningspress rapporterade om ländernas inrikes Black Lives Matter-demonstrationer under sommaren 2020. Syftet är att jämföra ett urval av artiklar från respektive land samt undersöka i vilken utsträckning protestparadigmets karaktärsdrag återfinns i artiklarna. LÄS MER

  2. 22. Karlstads universitets studenters förändrade färdsätt på grund av covid-19 : En studie om studenters ändrade färdmedel och resvanor på grund av covid-19

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Staffan Käck; Rickard Wikdahl; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; pandemi; corona; kollektivtrafik; färdmedel; primär- sekundärdata;

    Sammanfattning : We have chosen to study how the students at Karlstad University have changed their travel patterns in correlation to covid-19. In the study, we have chosen to start from the entrances at Karlstad University to collect a quantitative data collection in the form of a survey, due to the fact that we believe that this method fits us more accurately because this method provides us with more answers than a qualitative interview. LÄS MER

  3. 23. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  4. 24. Klimatanpassning i fysisk planering : En studie om kommuners hantering av klimatrisker i detaljplanering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefin Bodinger; Michaela Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Klimatanpassning; Klimatrisk; Fysisk planering; Detaljplanering;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att undersöka hur kommuner hanterar klimatrisker i sin detaljplanering. Eftersom globala klimatförändringar är en realitet idag och innebär påverkan på vårt samhälle och vår byggda miljö blir dessa aspekter något som Sverige och svenska kommuner behöver förhålla sig till. LÄS MER

  5. 25. Kommunernas bristande lokalbevakning : En kvantitativ och kvalitativ studie av tidningarna Nacka Värmdö Posten och HuddingeDirekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Ida Johansson; Beatrice Söderlund; [2020]
    Nyckelord :Lokaljournalistik; kommunbevakning; lokala medier; lokala samhället;

    Sammanfattning : I den här studien har det undersökts huruvida två lokaltidningar i Stockholmsförort upprätthåller en lokal bevakning. Baserat på tidigare forskning och teorier gällande lokaljournalistikens nedmontering har denna studie för avsikt att undersöka hur lokaljournalistiken ser ut i två kommuner i Stockholmsområdet. LÄS MER