Sökning: "lärande med kroppen förskolan"
Visar resultat 31 - 35 av 57 uppsatser innehållade orden lärande med kroppen förskolan.
31. "Det man lär sig med kroppen sitter bättre i knoppen!" : En kvalitativ studie av pedagogers tankar om rörelseträning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syfte med studien är att undersöka pedagogernas tankar kring rörelseträning i förskolan. Metod för datainsamling är kvalitativ intervju. Resultatet visar att pedagogerna har likartade tankar om hur viktig rörelseträningen är för barns utveckling. Pedagogerna använder rörelseträning i olika utsträckning. LÄS MER
32. Barn och stress : förskollärares tankar kring stress hos barn i förskolan
M1-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Stress är någonting som blir vanligare bland barn idag. Sygte med denna undersökning är att få kunskap om förskollärares tankar kring barn och stress i förskolan. Syftet är också att bidra till kvalitet och utveckling inom förskolans verksamhet. LÄS MER
33. Rörelseaktiviteters betydelse för barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studierSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att undersöka och belysa pedagogers syn på rörelseaktiviteters betydelse för barnens språkutveckling. Jag vill också få kunskap om man arbetar på olika sätt med rörelseaktiviteter och språkutveckling när det gäller barnens ålder. LÄS MER
34. Estetiska läroprocesser – en studie i hur det kan gynna barns vidareutveckling
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Läroplanen understryker det viktiga inom estetiken, att barn får röra sig och får flera olikauttrycksformer i sitt nuvarande och framtida lärande.I denna studie undersöks estetikens roll för barns utveckling. Det granskas även om och hurestetik medvetet används inom förskolan. LÄS MER
35. Små barns kommunikation i den fria leken på förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : BakgrundI den fria leken kommunicerar små barn med varandra genom olika kommunikationssätt. De förmedlar budskap och avsikter och det förutsätter att barn har en förståelse för andra barns sätt att kommunicera. Bland annat kommunicerar små barn med hjälp av verbal och icke verbal kommunikation. LÄS MER