Sökning: "lärares planeringstid"
Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden lärares planeringstid.
11. "I en perfekt värld så hade jag önskat [...] att alla såg rasten som ett pedagogiskt verktyg och inte en bromskloss" : En kvalitativ studie om fritidslärares resonemang om rast och den pedagogiska rastverksamheten.
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : I början när studien gjordes var förhoppningen och syftet att bidra med kunskap om hur fritidslärare kan använda planerade rastaktiviteter som ett pedagogiskt redskap under rasten för elevers lärande, vilket senare visade sig inte vara genomförbart. Det nuvarande syftet i studien är i stället att undersöka hur fritidslärare resonerar kring rast och arbetet med den pedagogiska rastverksamheten. LÄS MER
12. Användning av film som stöd i matematikundervisning på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I detta arbete har vi arbetat med hur åtta verksamma lärare ser på film i matematikundervisningen. Syftet med denna studie har varit att ta reda på hur några verksamma, undervisande lärare ser på filmvisningen på högstadiets matematiklektioner. LÄS MER
13. Lärares uppfattning om användning av digitala verktyg i matematik- och teknikundervisning på högstadiet
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Samhället utvecklas hela tiden och därmed bör skolansverksamhet följa denna utveckling. Allt blir digitaliserat omkring oss och ungdomar växer upp i en värld där det används i nästan alla yrken. LÄS MER
14. ”Det bästa av två världar tillsammans blir ju alltid bättre” : Fritidslärares och klasslärares uppfattningar om samverkan mellan fritidshemmet och skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syfet med denna studie är att beskriva sex lärares uppfattningar om hur samverkan mellan fritidshemmet och skolan tar sig i uttryck. Studien använder samverkansteori som teoretisk utgångspunkt för att avgränsa och förstå samverkan. LÄS MER
15. Elevassistent som särskilt stöd – ett lärarperspektiv : En kvalitativ studie om lärares syn på användandet av elevassistenter som särskilt stöd i lågstadiet.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie var att få en bättre bild av hur lärare ser på sina erfarenheter av att använda det särskilda stödet elevassistenter i lågstadiet. Lärares attityder till stödet, hur läraren uppfattar elevens undervisning och hur skolorna använde sig av elevassistenter enligt lärarna var centrala frågor i undersökningen. LÄS MER