Sökning: "lågstadiet naturvetenskap"

Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden lågstadiet naturvetenskap.

  1. 21. Lärares upplevda utmaningar med kooperativt lärande i matematikundervisningen årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Alexandra Rasmussen; Tijana Stanisavljevic; [2022]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; lågstadiet; lärares perspektiv; matematik; utmaningar; fenomenologi;

    Sammanfattning : Denna studie tar ansats från fenomenologin och granskar utmaningarna kring kooperativt lärande i matematikundervisningen som dem upplevs av verksamma lågstadielärare. Syftet var således att skapa en djupare inblick i vilka utmaningar som kan uppstå samt utifrån lärares svar presentera möjliga lösningar. LÄS MER

  2. 22. Lärares användning av formativ bedömning i sin matematikundervisning på lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Malin Johansson; [2021]
    Nyckelord :Formativ bedömning; lågstadiet; lärare; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Aktuell uppsats syftar till att ta reda på hur lärare använder sig av formativ bedömning i sin matematikundervisning på lågstadiet. För att ta reda på detta användes en kvalitativt metod där sex utbildade lågstadielärare intervjuades enskilt med en semistrukturerad intervjumetod. LÄS MER

  3. 23. Lärares implementering av kooperativt lärande i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Valdrina Miroci; Rina Vejseli; [2021]
    Nyckelord :kooperativt lärande; lågstadiet; lärresurser; matematik; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie har fokus på lärares implementering av kooperativt lärande i matematikundervisningen. Syftet med vår studie är att undersöka vilka erfarenheter lärare har av implementeringen av kooperativt lärande, vilka faktorer som påverkat implementeringen av metoden samt hur lärare uppfattar att användandet av kooperativt lärande kan påverka elevers matematiska utveckling i lågstadiet. LÄS MER

  4. 24. En analys av läromedel för lågstadiet : Med fokus på hur området bråk i årskurs 3 förhåller sig till styrdokument och det sociokulturella perspektivet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Kajsa Lundström; [2021]
    Nyckelord :Bråk; läromedelsanalys; matematikböcker; sociokulturellt perspektiv; styrdokument;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Lärares uppfattning om grupparbete : Ramfaktorer, fördelar och nackdelar med grupparbete i matematikundervisning på lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Roudayna Hani Abou el ezz; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER