Sökning: "lead teacher"
Visar resultat 6 - 10 av 298 uppsatser innehållade orden lead teacher.
6. Digitala läromedel i engelskundervisningen : Hur främjar digitala läromedel elevers läsutveckling i engelskundervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this research review is to investigate how digital learning tools contribute to pupils reading development; how pupils’ motivation is promoted with digital teaching tools in education; and positive and negative aspects with the use of digital teaching tools in reading development. This was answered with the help of a literature review. LÄS MER
7. Verksamma förskollärares tolkningar av försummelse : En kvalitativ studie som bidrar med kunskap kring förskollärares uppfattningar av försummelse i hemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Det övergripande syftet med studien är att bidra med mer kunskap om förskollärares uppfattningar om försummelse i hemmet. Samt det specifika syftet med studien är att synliggöra på vilka sätt förskollärare beskriver att de arbetar med att upptäcka och åtgärda vid försummelse i hemmet. LÄS MER
8. Cultural studies in multicultural classrooms: Implementing language and culture-reflexive approaches in language acquisition practice How can reflective approaches lead to the advancement of cultural studies in language education for immigrants?
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This research aims to investigate how the concepts of culture-reflexivity, intercultural citizenship and translanguaging are understood and implemented by language teachers’ who teach cultural studies in multicultural classroom settings of immigrant language learners. This is done by engaging withtwo analytical foci: i) an in-depth examination of the establishment of language and culture-reflexive concepts and the development of intercultural citizenship for immigrant language learners and ii) language teachers’ perceptions of these concepts and their reflective thoughts about application in practice. LÄS MER
9. Gymnasieelevers upplevelser av digitala läromedel i svenskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The Swedish upper secondary school is becoming more digitalized, and the use of digital teaching materials is being questioned and debated by many, including the Swedish school minister. Therefore, with this study, we aim to investigate how upper secondary students experience the use of digital teaching materials in the subject of Swedish. LÄS MER
10. Rousseau’s Negative Education and the Unconscious Alienation of Emile
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Dangerous things can happen in the name of good intentions and we, as teachers or parents, are unaware of the ways we hurt children. In the book Emile or on Education we see a fictional example of a pedagogical relationship between a teacher and a student, where the teacher -Jean Jacques- is eager to teach and raise his pupil, Emile, in certain ways, so as to make him independent and happy. LÄS MER