Sökning: "leda ett stort företag"

Visar resultat 11 - 15 av 166 uppsatser innehållade orden leda ett stort företag.

  1. 11. Sales Forecasting by Assembly of Multiple Machine Learning Methods : A stacking approach to supervised machine learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Anton Falk; Daniel Holmgren; [2021]
    Nyckelord :machine learning; statistical learning; statistics; random forest; xgboost; sarima; stacking; support vector regression; svr; linear regression; sales; sales forcasting; forecasting; time series;

    Sammanfattning : Today, digitalization is a key factor for businesses to enhance growth and gain advantages and insight in their operations. Both in planning operations and understanding customers the digitalization processes today have key roles, and companies are spending more and more resources in this fields to gain critical insights and enhance growth. LÄS MER

  2. 12. Genuina påståenden eller greenwashing? : En kritisk retorikanalys av Volvo Groups miljöfokuserade CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elis Carlsson; Ronja Pramheim Schmidl; [2021]
    Nyckelord :CSR; Greenwashing; Retorik; Kritisk retorikanalys; Volvo Group;

    Sammanfattning : Idag finns en förväntan på företag att de ska ta ett större ansvar utöver sina egna intressen och marknadsvärdet. Det här benämns som Corporate Social Responsibility och grundar sig i miljömässiga, sociala och ekonomiska aspekter. LÄS MER

  3. 13. Att Leda Hemifrån : En studie idistansarbetets påverkan på chefers ledarskap.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jonas Pahlberg; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; Arbetsmiljö; Kommunikation; Självledarskap; Distansarbete;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur distansarbete påverkar chefers ledarskapsförmåga. De områden som studien fokuserat på är kommunikation, arbetsmiljö och ledarskap. Studien bygger på intervjuer som berör chefernas varierade upplevelser och erfarenheter dessa chefer har från distansarbete. LÄS MER

  4. 14. Individfaktorer för gränssättning i flexibelt arbete : Tjänstemäns upplevelser av work-life balance

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Jenny Eriksson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Jenny Eriksson Titel: Individfaktorer för gränssättning i flexibelt arbete – tjänstemäns upplevelser av work-life balance Kurs: Examensarbete i arbetshälsovetenskap, masternivå Lärosäte: Högskolan i Gävle Problemformulering: Tjänstemän beskrivs i litteraturen vara en yrkesgrupp som har svårt att upprätthålla gränsen mellan arbete och fritid på grund av tidspress och otydliga förväntningar på tillgänglighet. Balans mellan arbete och fritid är viktig för ett hållbart arbetsliv och obalans kan leda till minskad återhämtning och sjukskrivning som följd. LÄS MER

  5. 15. Covid-19: Marknadsföringoch köpbeteende : En kvalitativ studie om marknadsföring underCovid-19-pandemin och vad som väntas blibestående

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Kruse; Kajsa-Klara Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Marketing; Covid-19; Buying behavior; Retail; Rare purchase trade; Marknadsföring; Covid-19; Köpbeteende; Detaljhandel; Sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 pandemin har bidragit till många förändringar i samhället i stortmen också på individ- och företagsnivå. Folkhälsomyndigheten har tagit fasta vid olikarestriktioner och rekommendationer som individer och företag i samhället på olika nivåerpåverkats av, vilket har bidragit till olika konsekvenser såsom inkomstbortfall, ökadarbetslöshet och en ökning av psykisk ohälsa (Folkhälsomyndigheten, 2021). LÄS MER