Sökning: "legitimitetsstrategier"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade ordet legitimitetsstrategier.
21. Legitimitetsstrategier inom Corporate Social Responsibility - En undersökning om hur svenska kontroversiella företag tillämpar Corporate Social Responsibility för att erhålla legitimitet
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
22. Retoriken - ett verktyg för att uppnå legitimitet : En fallstudie om hur UNHCR arbetar med sin externa kommunikation på sociala medier för att skapa samt upprätthålla sin legitimitet.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Legitimacy is something all organizations aims for and much research has been done on gaining legitimacy among profit-making companies, but much less research has been done on nonprofit organizations and their legitimacy. Therefore this study will address this gap between charity organizations, which are nonprofit companies, and their legitimacy. LÄS MER
23. Hållbarhetsredovisning En studie om hur stora svenska banker använder legitimitetsstrategier för kommunikation av negativa aspekter i sin hållbarhetsredovisning.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
24. Legitimitetsstrategier vid redovisning av negativa aspekter i hållbarhetsrapporten : En totalundersökning av företag noterade på Stockholmsbörsen Large Cap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Allt fler företag väljer idag att hållbarhetsrapportera. En av anledningarna till detta kan vara att de ser det som en nödvändighet att vara transparenta för att behålla eller skapa legitimitet. LÄS MER
25. Legitimitetsstrategier : En studie om negativa avslöjanden i svenska bankers hållbarhetsredovisningar
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En så kallad hållbarhetsredovisning har blivit allt mer vanligt att använda sig av hos företag då intressenternas krav på hållbar medvetenhet ökar. Samtidigt har företag en tendens till att försköna verksamheten genom att redovisa för de positiva aspekterna i sina hållbarhetsredovisningar medan negativ information uteblir. LÄS MER