Sökning: "synlighet i media"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden synlighet i media.
1. Digitala dialoger : En analys av affordansers påverkan på antifeministisk kommunikation på plattformarna X, Instagram och Rumble
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Den här studien undersöker vilka affordanser sociala medie plattformarna X, Instagram och Rumble förser och hur affordanserna används av tre olika antifeministiska kreatörer. Vi använde oss av Treem och Leonardis teori om affordanser, där observationsschemat delades in i synlighet, varaktighet, redigerbarhet och anknytning. LÄS MER
2. EN TWEET BORT FRÅN MINSKAD INFORMATIONSASYMMETRI? : En kvantitativ studie om Twitter och dess finansiella påverkan på svenska SME:s
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företags finansiella offentliggöranden når ofta endast ett begränsat antal investerare, vilket resulterar i ökad informationsasymmetri och som ett resultat lägre aktielikviditet. Detta är särskilt framträdande för företag som är mindre till storleken, eftersom dessa företag tenderar att få mindre täckning av traditionella kanaler såsom pressnyheter och analytiker. LÄS MER
3. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER
4. Enskifteshagens offentliga rum : En studie om parken som kommunikativ arena inom ramen för stadsutvecklingsprojektet Amiralstaden
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur parken Enskifteshagen formas som offentligt rum i Malmö stad, inom ramen för kommunens stadsutvecklingsprogram Amiralstaden. Detta med avseende på hur publics, eller intresseformationer, skapas. LÄS MER
5. Vi ska inte prata om det nu, förresten är det redan försent : medierapporteringen av Qatars arrangörskap av Fotbolls-VM 2022
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats undersöker Qatars kritiserade arrangörskap av det kommande världsmästerskapet i fotboll 2022 genom att studera 72 artiklar från Aftonbladet, Dagens Nyheter och Al Jazira. Syftet med studien är undersöka hur mediebilden av mästerskapet sett ut mellan 2010 och 2019. LÄS MER