Sökning: "linguistics literacy"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden linguistics literacy.

  1. 1. Ett metaspråkligt vakuum. En intervjustudie av svensklärares grammatikundervisning på gymnasiet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Johannes Strand; [2021]
    Nyckelord :grammatik; grammatikundervisning; metaspråk; lingvistisk litteracitet; gymnasieskolan; grammar; grammar teaching; metalanguage; linguistics literacy; upper secondary school; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The syllabus in Swedish in upper secondary school should be based on, but not overlap, the syllabus in Swedish in primary school. Grammar is only implicitly described in Swedish 1 and is explicitly mentioned only once you move on to Swedish 2. LÄS MER

  2. 2. Internationella studenters uppfattningar om litteracitetspraktiker utifrån ett flerspråkighetsperspektiv

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Anna Lundström; [2020-02-17]
    Nyckelord :literacy; multilingualism; educational linguistics; Swedish a second language;

    Sammanfattning : The last decade has seen a large influx of international students enrolling in Swedish universities, some of whom seem unfamiliar with the literacy taught within in their subjects. From a multi-lingual perspective and within a social-cultural framework this thesis project has explored three commom challenges with academic literacies in pre-paratory courses for international students: referencing, personal pronouns in aca-demic writing and the use of digital tools. LÄS MER

  3. 3. Klass 1A möter världen med Lilla Aktuellt som utgångspunkt för textpraktiker som stöder meningsskapande och kritiskt analytiskt tänkande

    Master-uppsats,

    Författare :Birgitta Jansson; [2018-10-19]
    Nyckelord :praktiker; dialog; kritiskt tänkande; meningsskapande; textaktiviteter;

    Sammanfattning : The aim of the study is to conduce to more knowledge about how different learning practices with texts activities in connection with a news program can support students' construction of meaning and development of critical thinking skills in year 1. The study examines if practices involving class conversations, student’s texts, and pictures can support studens´ construction of meaning and understanding for the world we live in. LÄS MER

  4. 4. Specialläraren som skolans pedagogiska specialist : Språk-, läs- och skrivutvecklare i skolans alla ämnen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sofia Gille; [2015]
    Nyckelord :Speciallärare; pedagogisk utveckling; inkludering; pedagogiska samtal; scaffolding; kollegialt lärande;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate, and thereby highlight, the new role of special needs teachers in conducting educational development in the fields of linguistics and literacy. The thesis defines how educational development, as described by special needs teachers, can be conducted and what conditions they perceive for such development. LÄS MER

  5. 5. Att skriva sig språkligt medveten eller bli språkligt medveten för att erövra skriftspråket : Språklig medvetenhet hos sexåringar i montessoriskola och i förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap

    Författare :Annika Åkerblom; [2002]
    Nyckelord :Skriftspråksinlärning; Montessoriförskola; Förskoleklass; Bornholmsmetoden; Helordsmetoden; Linguistics; Lingvistik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In Montessori pre-schools early reading and writing is an important feature. By tracing sandpaper letters with their fingers and voicing the sound simultaneously the children connect phonemes to graphemes and normally learn to write between the ages of four and five. LÄS MER