Sökning: "målinriktat bekvämlighetsurval"
Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden målinriktat bekvämlighetsurval.
16. Relationen Mellan Internal Branding Processer och Lärares Organisatoriska Engagemang : En kvantitativ tvärsnittsstudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens övergripande syfte var undersöka de effekter internal branding processer, intern kommunikation och organisationsutbildning, hade på lärares organisatoriska engagemang inom en svensk kommun. Studien byggde på en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER
17. Integrering av ACT i fysioterapi : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Background: Acceptance and Commitment Therapy is a behavioral therapy which aims to,through strategies like mindfulness and acceptance, reach psychological flexibility. Psychological processes such as psychological flexibility, self-efficacy and emotion regulation plays a key role in whether an individual with a long-term condition considers their quality of life as good or bad. LÄS MER
18. Generation Y och Employer Branding : En kvalitativ studie av vad unga vuxna i kommunikatörsyrket söker hos en arbetsgivare
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka vad som attraherar och motiverar individer från generation Y i kommunikatörsyrket att söka sig till en viss arbetsgivare. Studien genomfördes med kvalitativ forskningsansats i form av semistrukturerade digitala intervjuer. LÄS MER
19. Handledning - en förväntan om att nå förändring En kvalitativ studie om specialpedagogisk handledning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om hur några specialpedagoger, rektorer och pedagoger, inom befintliga arbetslag, uppfattar den handledning som utövas av skolans specialpedagog i arbetslagen. Teori: Systemteorin används i denna studie som teoretiskt ramverk med fokus på de centrala begreppen; helhet och delar, relationer, här-och-nu-tänkande, cirkularitet samt möten mellan och inom system. LÄS MER
20. Vad gör en speciallärare egentligen? : En kvalitativ intervjustudie om speciallärares uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att öka kunskapen om hur speciallärares uppdrag ser ut i det dagliga arbetet och hur arbetet organiseras ute på skolorna. Det är en kvalitativ studie och metoden som använts är semistrukturerade intervjuer. LÄS MER