Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Chasing the Night: Understanding the Value of Enthusiasts in Dark Sky Tourism : An exploratory study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Stephanie Lindén; Arvid Talp; [2024]
    Nyckelord :Dark Sky Tourism; Experience value; Perceived Value; Night Sky; Tourism; Value;

    Sammanfattning : In the academic field of tourism, a relatively new type of tourism called Dark Sky Tourism is emerging. In this touristic field, there is a lack of studies focused on the individual tourist perspective. Therefore, this paper explores the perceived values of Dark Sky Tourism (DST). LÄS MER

  2. 2. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Holgersson; Isak Hellemarck; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Budget; Budgetprodukter; Köpvilja; Förpackningsdesign; Designattribut; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER

  3. 3. Adaptability and Tourism : Changes In Tourism Consumption From Swedish Multi-Person Households

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kevin Aoun; [2023]
    Nyckelord :Inflation; Tourism; Sweden; Family Tourism; Adaptability; Psychology; Global Crises; European Energy Crisis;

    Sammanfattning : This research project investigates the adaptability of travel consumption in Sweden to global crises, with a focus on families. Tourism is a major contributor to the global economy, but it is also highly sensitive to global crises such as natural disasters, political instability, economic recessions, and health pandemics. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  5. 5. Insights on Creating a Growth Machine Using Attribution Modelling

    Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Hannes Kindbom; Viktor Reineck; [2021]
    Nyckelord :Digital marketing; Attribution modelling; Last-touch attribution; Multi-touch attribution; Simple probabilistic; Logistic regression; Digital marknadsföring; Attributionsmodellering; Last-touch attribution; Multi-touch attribution; Simpel probabilistisk; Logistisk regression;

    Sammanfattning : Given access to detailed tracking data, the problem of attribution modelling has recently gained attention in both academia and the industry. Being able to determine the influence of each marketing channel in driving conversions can help advertisers to allocate their marketing budgets accordingly and ultimately increase their customer base and achieve a higher Return On Investment (ROI). LÄS MER