Sökning: "marknadskommunikation hälsa"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation hälsa.

  1. 1. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikaela Jansson; Katarina Ölander Gür; [2023]
    Nyckelord :CSR; corporate-charity collaborations; sustainability reporting; charitable engagements;

    Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER

  2. 2. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Liona Islamian; Isak Wilkens; [2017]
    Nyckelord :Grön marknadskommunikation; påverkan; miljömässig hållbarhet; grön reklam; e-handelskampanjer;

    Sammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER

  3. 3. Det digitala vårdmötet: En kvalitativ studie om hur Min Doktor arbetar med varumärkesbyggande och relationsskapande marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Nyhlén; Ida Nilsson; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; varumärkesbyggande kommunikation; relationsskapande kommunikation; marknadskommunikation; e-hälsa; digital vård; digitala vårdcentraler; Min Doktor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Health care has always been based on the physical encounter and the relationship between doctor and patient, but the development of digital healthcare has changed these conditions. Therefore, this study intends to explore how Swedish digital healthcare centers are trying to create and maintain relationships with their patients, and how they communicate with their external stakeholders in order to position their brand. LÄS MER

  4. 4. #SponsoredPost : En kvalitativ studie av hur samarbeten mellan Influencers och företag konstrueras på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jennifer Andreasson; Louise Hildebrand; [2016]
    Nyckelord :Social media Influencer; Instagram; influencer marketing; social media; collaboration; marketing communication; Social media Influencer; Instagram; influencer marketing; sociala medier; samarbete; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Under år 2016 har marknadsföringsstrategin influencer marketing, att låta inflytelserika personer dela budskap om varumärken online i form av sponsrade innehåll, ökat i popularitet. Den här uppsatsen ämnar öka förståelsen kring hur Influencers konstruerar inlägg som är sponsrade av företag på medieplattformen Instagram i Sverige idag. LÄS MER

  5. 5. En medveten grupp om en kritiserad bransch : En receptionsstudie i snabbmatsbranschens CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Arvid Löfquist; Olle Lagerlof; [2015]
    Nyckelord :Receptionsstudie; Corporate Social Responsibility; marknadskommunikation; ansvarstagande; snabbmatsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Att undersöka vilka budskap om CSR som företag i en kritiserad bransch förmedlar i marknadskommunikation. Dessutom att få indikationer på hur denna kommunikation uppfattas av studenter som ingår en generation som är kritisk till marknadskommunikation och reklam. LÄS MER