Sökning: "marknadskommunikation hälsa"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden marknadskommunikation hälsa.
1. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER
2. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER
3. Det digitala vårdmötet: En kvalitativ studie om hur Min Doktor arbetar med varumärkesbyggande och relationsskapande marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Health care has always been based on the physical encounter and the relationship between doctor and patient, but the development of digital healthcare has changed these conditions. Therefore, this study intends to explore how Swedish digital healthcare centers are trying to create and maintain relationships with their patients, and how they communicate with their external stakeholders in order to position their brand. LÄS MER
4. #SponsoredPost : En kvalitativ studie av hur samarbeten mellan Influencers och företag konstrueras på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Under år 2016 har marknadsföringsstrategin influencer marketing, att låta inflytelserika personer dela budskap om varumärken online i form av sponsrade innehåll, ökat i popularitet. Den här uppsatsen ämnar öka förståelsen kring hur Influencers konstruerar inlägg som är sponsrade av företag på medieplattformen Instagram i Sverige idag. LÄS MER
5. En medveten grupp om en kritiserad bransch : En receptionsstudie i snabbmatsbranschens CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Att undersöka vilka budskap om CSR som företag i en kritiserad bransch förmedlar i marknadskommunikation. Dessutom att få indikationer på hur denna kommunikation uppfattas av studenter som ingår en generation som är kritisk till marknadskommunikation och reklam. LÄS MER