Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER

  2. 2. TikTok´s contribution to the new way of marketing : A qualitative study about how Swedish SMEs are using TikTok as a tool in their marketing strategy

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :SMEs; Social media marketing; TikTok; Marketing strategy; Target audience; SMEs; Marknadsföring på sociala medier; TikTok; Marknadsstrategi; Målgrupp;

    Sammanfattning : The increasing trend towards digitalization has resulted in social media marketingbecoming a common practice among companies today. This new trend has openedup new opportunities for SMEs, which typically have less resources than largercompanies. LÄS MER

  3. 3. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  4. 4. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  5. 5. Att skapa sensation med en ny generation : En kartläggning hur mediebolag kan anpassa sin marknadskommunikation gentemot generation Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marcus Andersson; Hanna Lindgren; Oscar Wenning; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; mediebolag; marknadskommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa sensation med en ny generation Författare: Marcus Andersson, Hanna Lindgren, Oscar Wenning Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar VT17   Forskningsfråga: Hur behöver mediebolag anpassa sin marknadskommunikation för att nå ut till generation Z? Syfte: Med utgångspunkt i generation Z:s mediekonsumtion idag ämnar studien att ligga till grund för mediebolagens utvecklande av deras marknadskommunikation för att nå ut till och attrahera generation Z. Därmed syftar studien till att kartlägga i vilka kanaler generation Z rör sig i och under vilka tider på dygnet som de är mest aktiva. LÄS MER