Sökning: "massmedier och medier"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden massmedier och medier.
1. Personliga åsikter eller marknadsföring? : Om gränsdragningen mellan yttrandefrihet och marknadsföring i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridikSammanfattning : Internet har inneburit en teknisk revolution, vilket har medfört att användningen av traditionell tv, radio och dagstidningar har minskat medan tiden som läggs ner på massmedier på internet har ökat. Genom denna teknikutveckling har yrket influencer vuxit fram. LÄS MER
2. Hedersförtryck och Social kontroll En innehållsanalys av svensk medierapportering om hedersförtryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : ABSTRAKT Författare: Gentijana Voca Titel: Hedersförtryck och Social kontroll. En innehållsanalys av svensk medierapportering om hedersförtryck. LÄS MER
3. Vakna upp! : KavlaNer som medborgarpolitiskt engagemang (i tider av misstro)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Medborgarpolitiska engagemang som utmanar och ifrågasätter etablerad kunskap från expertsamhället till förmån för en alternativ kunskapssyn, är ett växande problem i dagens samhälle. Denna uppsats undersöker hur kunskapssynen i dessa medborgarpolitiska engagemang byggs upp, samt vilken betydelse den alternativa kunskapsbildningen kan få för det demokratiska samtalet. LÄS MER
4. “Borta farligt men hemma bäst?” : En studie om svenska kvinnors upplevelser om hot och rädslor i sitt resande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Vi alla känner igen ordspråket “Borta bra men hemma bäst” men hur sant är det egentligen? Turism har alltid funnits i någon form och kommer alltid att finnas i någon form. Som en konsekvens av globaliseringen under de senaste decennierna har länder runt om i världen kommit närmare än någonsin. LÄS MER
5. Influencers : morgondagens politiska opinionsbildare?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I det digitala samhället konkurrerar traditionella massmedier allt mer med sociala medier om publikens uppmärksamhet. Trenden visar att nästkommande generation väljer sociala medier i första hand och prioriterar bort konventionella nyhetsmedier, trots dess väsentlighet i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER