Sökning: "matematik appar"

Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden matematik appar.

  1. 6. PWA eller Cross Platform : En jämförelse mellan React och React Native

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Linda McCaslin; Olivia Hedlund; [2022]
    Nyckelord :React; React Native; PWA; mobilapplikation; Cross Platform;

    Sammanfattning : Idag finns det många olika metoder för att bygga appar. Det är möjligt att utveckla separata appar för samtliga plattformar eller att använda något av Cross Platform-ramverken. Då de olika metoderna har både för- och nackdelar är det av vikt att välja den bästa metoden för just sin app. LÄS MER

  2. 7. Matematikappars effekt på lärandet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Nick Holk; Emma Nilsson; [2021]
    Nyckelord :appar; elevers lärande; matematik; matematikappar; matematikundervisning;

    Sammanfattning : I dagens skola är matematikappar ett vanligt förekommande inslag i undervisningen. Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka matematikappars påverkan på elevers lärande imatematik. LÄS MER

  3. 8. PROBLEMLÖSNING I DET DIGITALA KLASSRUMMET : EN KVALITATIV STUDIE OM HUR LÄRARE I ÅRSKURS 1-3 ANVÄNDER DIGITALA VERKTYG VID UNDERVISNING AV PROBLEMLÖSNING

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Isabella Halling; Daniella Berg; [2021]
    Nyckelord :Digital tools; problem-solving; mathematic; iPad; smartboard; computer; projector; sociocultural perspective; Digitala verktyg; problemlösning; matematik; iPad; smartboard; dator; projektor; sociokulturella perspektivet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få mer kunskap om användandet av digitala verktyg vid undervisning av problemlösning i inom matematik i årskurs 1–3. Studien är av kvalitativ karaktär med en induktiv ansats som tar utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  4. 9. Digitala matematikappar som stöd i undervisningen för elever i matematiksvårigheter: En innehållsanalys utifrån fyra undervisningsaspekter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Nanny Ögren; Jennifer Englund Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :Students with learning difficulties in mathematics; mathematical applications; teacher competence; mathematics; individualization; Elever i matematiksvårigheter; digitala matematikappar; lärarkompetens; matematik; individualisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla ett analytiskt ramverk som fungerar för analysering av 11 appar och kategorisera dem utifrån deras användbarhet i undervisningen av elever i matematiksvårigheter. Vilka undervisningsaspekter som valdes ut grundades på en anpassning för elever i svårigheter i matematik. LÄS MER

  5. 10. Digitala verktyg i förskoleklassens matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Lehto; [2020]
    Nyckelord :Digital kompetens; Lgr11; matematik; förskoleklass; digitalisering;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är Sveriges nationella digitaliseringsplan från 2017 som gjort avtryck i skolan i bemärkelsen att läroplaner reviderats och fått ett ökat fokus på digitalisering. Syftet med den här studien var att undersöka hur förskoleklasslärare beskriver användningen av digitala verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER