Sökning: "media groups"

Visar resultat 21 - 25 av 1424 uppsatser innehållade orden media groups.

  1. 21. Effects of personal perspective on an individuals’ moral intuition

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Petra Hassellöf Olsson; Sara Molavi; [2024]
    Nyckelord :Moral cognition; moral intuition; personal perspective framing; Social Sciences;

    Sammanfattning : Can we manipulate how morally permissible or unjustifiable someone finds a certain action by framing a dilemma in either a first- or third-person perspective? This online study aims to investigate this question through a between-group study. 42 participants, recruited through social media, on campus, and through snowballing, were divided into two groups and asked to rank nine different moral actions from fully morally permissible to fully morally unjustifiable, the only difference between the groups being the personal perspective framing. LÄS MER

  2. 22. Har miljöfaktorer betydelse när konsumenter väljer livsmedel? En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Evelina Pettersson; Madelene Heikkinen; [2024]
    Nyckelord :Environment; food choices; consumers; Miljö; livsmedelsval; konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund Livsmedelsval som människor gör påverkar både hälsan och miljön. FN:s klimatpanel har fastställt att de globala utsläppen behöver minska med nästan 50% fram till 2030. Det krävs att konsumenter reflekterar över sina livsmedelsval för att samhället ska uppnå en mer hållbar konsumtion och produktion. LÄS MER

  3. 23. Swedish Upper Secondary School Students’ attitudes toward intramural and extramural English

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Tomas Lundh; [2024]
    Nyckelord :Attitudes; EFL learners; extramural English; Swedish upper secondary school;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate Swedish upper secondary school students’ attitudes toward English in school as well as to identify in what ways and to what extent they interact with English outside of school. An online questionnaire was used to collect data. LÄS MER

  4. 24. “Visa dem vad galen kan göra” : En multimodal kritisk diskursanalys av Nikes reklamfilm“Dream Crazier”

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ellen Storm Edholm; Rebecca Thorslund; [2024]
    Nyckelord :Femvertising; female athletes in media; MCDA; intersectionality; social semiotics; Nike; dream crazier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze how female athletes are constructed in advertising that uses femvertising. This is done through a multimodal critical discourse analysis of Nike´s commercial “Dream Crazier” to understand which signs, in the form of participants, language, attributes and color which acts as semiotic resources to create meaning. LÄS MER

  5. 25. “Freedom or Death” A Qualitative Content Analysis on Motivation in the Dzhokhar Dudayev and Sheikh al Mansur Battalion

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutet för Rysslands- och Eurasienstudier; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Femke Marije Metz; [2024]
    Nyckelord :Dzhokhar Dudayev Battalion; Identity; Motivation; Qualitative Content Analysis; Sheikh al Mansur Battalion; Ukraine;

    Sammanfattning : This thesis looks at how motivation to fight in war is represented in the social media of the Sheikh al Mansur Battalion and the Dzhokhar Dudayev Battalion. Both battalions are voluntary forces, therefore not conscripted or paid to fight in war. LÄS MER