Sökning: "media groups"

Visar resultat 11 - 15 av 1424 uppsatser innehållade orden media groups.

  1. 11. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Andreas Bohman; Eskil Calmered Tersmeden; [2024]
    Nyckelord :skogsvärden; intervjustudie; enkätundersökning;

    Sammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER

  2. 12. Temporal Analysis of User Engagement on Instagram

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Elin Thorgren; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media platforms have during the last decade expanded immensely in both the number of users and posts. An extensive number of previous studies have observed how users engage on these platforms to study how social systems work. However, compared to other social media platforms, Instagram has been less extensively researched. LÄS MER

  3. 13. Att håna de globalt superrika : En multimodal kritisk diskursanalys av filmen Triangle of Sadness

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emma Gröttheim; Sanna Eriksson; [2024]
    Nyckelord :economic inequality; class; global upper class; globally super-rich; global elite; discourse; culture industry; field theory; multimodal critical discourse analysis;

    Sammanfattning : Research suggests that society is facing continued increasing economic inequalities where structural forces such as neoliberalism and globalisation are behind the emergence of a new group of globally super-rich. Since media is a place where social class is expressed, depicted and represented, it can have a particularly important role regarding what discourses about the global upper class are generated. LÄS MER

  4. 14. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  5. 15. "Sanningen" Bakom Koranbränningarna : En kritisk diskursanalys av kontroversen kring Koranbränningarna och samhällspolariseringen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbete

    Författare :Yaser Issa Abdalrahim; Edon Kitmiri; [2024]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; Quranburnings; Riots; Demonstration; The Easter riots; Kritisk diskursanalys; Koranbränningar; Upplopp; Demonstration; Påskkravallerna; Aftonbladet; Expressen; SVT Nyheter; Fria Tider.;

    Sammanfattning : This study analyzed how mass media portrays specific groups of actors involved in burnings of the quran, more precisely, burners of the quran and demonstrators opposed to it. The study has compiled 18 digitally published news articles derived from four different news agencies. LÄS MER