Sökning: "media groups"

Visar resultat 16 - 20 av 1424 uppsatser innehållade orden media groups.

  1. 16. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  2. 17. Porträttet av invandrare i svensk media

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Muamera Avdic; [2024]
    Nyckelord :invandrare; integration; stereotyper; media; invandring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today’s media form an essential part of how we understand the world around us. The purpose of the study is to investigate in which negative ways immigrants are presented in news articles Aftonbladet, Expressen and Dagens Nyheter during the period 2016-2023. LÄS MER

  3. 18. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  4. 19. "Man blir en gladare och friskare människa av körsång" : En kvalitativ innehållsanalys om religiösa organisationers arrangerade aktiviteter och hur dessa marknadsförs

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emilia Fransson; [2024]
    Nyckelord :Religious organizations; Activities; Internet; Website; Marketing; Content Analysis;

    Sammanfattning : The present study has two aims. Firstly, it investigates whether religious organizations in the Stockholm area have adapted and designed activities for different target groups. Secondly, it explores the means by which such activities are marketed. LÄS MER

  5. 20. “Tjejer försöker inte aktivt mörda varandra” : En studie om ungdomars uppfattning om våldsbrottslighet bland jämnåriga

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Samin Izadkhah; Aya Faraj; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate and understand how adolescents perceive juvenile delinquency among their peers. The aim was to identify and analyze potential factors influencing adolescents' perceptions. LÄS MER