Sökning: "media producing companies"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden media producing companies.

  1. 1. Evaluating Data Quality for behavioural event data using semiotic theory : Analysing how data roles perceive Data Quality and how it is influenced by Data Quality awareness and experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Eleonora Greta Luisa Borzi; [2023]
    Nyckelord :Data Quality; semiotic framework; big data; data roles; Datakvalitet; semiotiskaramverket; big data; dataroller;

    Sammanfattning : Today companies are handling and producing big data. To maximise the value of the data, companies need to achieve high data quality (DQ), and be able to measure it. This study analyses if semiotic framework is suitable to asses DQ for big data, specifically for behavioural event data. LÄS MER

  2. 2. Flexibilitetens konsekvenser : En intervjustudie om tillfälliga anställningar och dess påverkan på svenska journalister

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Trifeh Amini; [2023]
    Nyckelord :Journalism; temporary employment; flexibility; work situation; professional identity;

    Sammanfattning : The media industry has been evolving for several hundred years and this change is still ongoing today, and with it the forms of employment in journalism have also changed. There has been an increase in staffing companies and temporary employment within the flexible labor market. LÄS MER

  3. 3. Cirkulär hydroponi : Från urbant avfall till odlingssubstrat

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Izabella Karlsson; Maya Spencer; [2022]
    Nyckelord :Hydroponics; urban agriculture; circular economy; industrial symbiosis; Hydroponi; urban odling; cirkulär ekonomi; industriell symbios;

    Sammanfattning : Dagens samhälle är fullt av utmaningar vad gäller hållbarhet. En av de viktigaste frågeställningarna är hur mänskligheten kan tänka om jordbruket för att anpassa sig till den förväntade ökningen i efterfrågan på mat, och samtidigt göra jordbruket mer miljövänligt. LÄS MER

  4. 4. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  5. 5. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER