Sökning: "mediekanaler mediekanaler"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden mediekanaler mediekanaler.
1. How to communicate efficiently on social media : A case study about emotional communication strategies by the climate activist group Rebellmammorna
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This case study aims to explore how emotional communication on social media can influence the target group by examining the communicative strategies, including visuals and narratives, used by the climate activist group Rebellmammorna. Eight semi-structured interviews were conducted with members of Rebellmammorna to investigate how they describe their communicative strategies, how they use emotional communication to establish a relationship with their target group, and how users experience the communication on their social media platforms (Facebook, Instagram, and their webpage). LÄS MER
2. Företagsstrategi & mediemix : En kvantitativ studie av mediemixen för olika företagsstrategier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag har olika sätt att se på kundrelationer och de marknader där de är verksamma. De har olika prioriteringar beroende på använd strategi och skillnader bör därför finnas i företagens arbete i stort, så också i marknadsföringsarbetet. LÄS MER
3. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER
4. Entering to the Japanese market with a sustainability valued product : sustainability awareness and media landscape in Japan
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With a research question “How could Western companies enter the Japanese market when they promote sustainability valued products/services”, this research examined how people in Japan have awareness towards sustainability. To think about how specific marketing execution could be done to promote a product or service, a part of this project took place in Japan to capture the media landscape and current trends. LÄS MER
5. Digitala marknadskommunikationer i startup-företag : En kvalitativ studie om hur startup-företag i södra Sverige använder digitala marknadskommunikationer för att stärka relationen till intressenter.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstract Title: Digital marketing communications in startup companies Author: Jacob Petersson Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Keywords: Startup companies, digital marketing, media channels, brand, stakeholders. Problem formulation: What marketing communication do startup companies use today in digital forums and how important is it for the relationship with the stakeholders? Purpose: The study will investigate digital marketing communications for startup companies in southern Sweden. LÄS MER