Sökning: "mina tankar om samtal och kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden mina tankar om samtal och kommunikation.

  1. 1. "Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPads - från teori till praktik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christine Reuterskiöld; [2014]
    Nyckelord :skolutveckling; digitala lärverktyg; iPad; strategier; inkludering; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractReuterskiöld, Christine (2013). ”Paddor i praktiken”, Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPad – från teori till praktik. (”Toads in practice” School development in digital tools/iPads – from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivå, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle. LÄS MER

  2. 2. Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lidija Petrovic; [2013]
    Nyckelord :integrering; kommunikation; kommunikationsklass; lärande; språkstörning;

    Sammanfattning : SammanfattningPetrovic, Lidija (2013). Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer. Language impairment, communication and learning. LÄS MER

  3. 3. Lönesättande samtal : samspelet mellan medarbetare och ledare

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Camilla Hallberg; [2012]
    Nyckelord :bemötande; feedback; fenomenologi; icke-verbal kommunikation; känslor; lönesättande samtal; samspel; sociokulturell teori samt verbal kommunikation. feedback; feeling; interaction; nonverbal communication; phenomenology; salary negotiation discussions; socio-cultural theory and verbal communication ;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien är mina egna tankar om hur de lönesättande samtalen inom arbetslivet egentligen fungerar nu när de har blivit alltmer vanliga på arbetsplatserna. Syftet med studien är dels att undersöka hur kommunikationen hanteras och upplevs under ett lönesättande samtal av medarbetare respektive ledare dels att utveckla kunskapen om vilken betydelse kommunikationens påverkan har för samspelet under det lönesättande samtalet. LÄS MER

  4. 4. Du är en pojke och du är en flicka. Manifestationen av genusnormer. Hur sker detta och är lärarna delaktiga?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Olofsson; [2009]
    Nyckelord :Genus;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med min studie är att undersöka hur genusnormer manifesterar sig i lärares relationer med barn. Jagkommer genom direktobservationer ta del av lärares agerande och genom samtal ta del av lärares tankar omgenusnormer. LÄS MER

  5. 5. Barns tankar kring lek

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Elisabeth Svensson; [2006]
    Nyckelord :barns tankar; lek; kommunikation; samspel; lekkamrater;

    Sammanfattning : Abstract: Syftet med undersökningen var att beskriva hur barn tänker om lek samt fåen ökad kunskap och förståelse om barns lek. Anledningen till mitt val av undersökning var att jag anser att barn i leken inhämtar kunskap och hela tiden utvecklas. LÄS MER