Sökning: "mobbning mellanstadiet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden mobbning mellanstadiet.
1. ”Jag är trött på skiten, var får mobbarna kraften ifrån?” : En kvalitativ studie om hur lärare och lärarstudenter uttrycker sig om nätmobbning och skolors arbete med det
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur lärare och lärarstudenter uttrycker sig om nätmobbning och skolors arbete mot nätmobbning. Problemet är intressant då elever i låg- och mellanstadiet är aktiva på digitala enheter och i många fall även på sociala medier. LÄS MER
2. Elevhälsans arbete mot mobbning : Det förebyggande och åtgärdande arbetet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med denna studien är att få en ökad kunskap för elevhälsans arbete mot mobbning samt vad elevhälsan har för syn på mobbning gällande bidragande faktorer och konsekvenser. Vi avgränsade oss till att endast intervjua elevhälsan på låg- och mellanstadiet. LÄS MER
3. Sociala grupprocesser och mobbning i mellanstadiet : Forskning och föräldraperspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien var att öka kunskapen om föräldrars förståelse av mobbning, genom att utifrån tidigare forskning som inkluderar kontext och sociala grupprocesser beskriva tolka och förstå hur föräldrar uppfattar fenomenet. Urvalet bestod av sex föräldrar som alla hade barn i mellanstadiet. LÄS MER
4. "Hänger skolorna med?" : En undersökning av skolors handlingsplaner för att motverka nätmobbning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Utvecklingen av internet, elevers användande av sociala medier och spel har gått fort. För bara några årtionden sedan hade inte eleverna mobiltelefoner och skolor behövde inte ta en ståndpunkt i huruvida de skall ha mobilförbud på lektionerna eller inte. LÄS MER
5. För mig är mobbning rädsla, ensamhet men framför allt osäkerhet : flickor och pojkars syn på mobbning
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Aim The aim of this study was to examine the views on bullying in the context of physical education among pupils studying at intermediate level through a gender perspective. The following questions where used in the examination. LÄS MER