Sökning: "mobila gränssnitt"
Visar resultat 31 - 35 av 67 uppsatser innehållade orden mobila gränssnitt.
31. Cartographer : En kartbaserad friluftsapplikation
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : Målet med det här arbetet har varit att utveckla en friluftsapplikation för människor som rör sig i skog och mark antingen i arbetet eller i privatlivet. Med syfte att låta de skapa och placera ut markörer på en karta med aktivt uppdaterande gps positionering. LÄS MER
32. Utvärdering av gränssnitt vid m-handel ur ett användarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Denna uppsats tar sin grund i användarupplevelsen inom mobil e-handel. Då elektronisk handel över mobila enheter ökat markant, i samklang med de smarta telefonernas framfart på mobilmarknaden, uppdagas nya möjligheter och utmaningar för e-handeln. LÄS MER
33. Tillgänglighet för dyslektiker i mobila gränssnitt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Dyslexi är en funktionsnedsättning som är svår att diagnostisera och som varierar kraftigt i hur individen påverkas. Tillgänglig design handlar om att främja användarvänlighet oavsett användarens förutsättningar och eventuella funktionsnedsättningar. LÄS MER
34. C2-monitor : en rapport om utvecklingen av ett mobilt gränssnitt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This report presents the development process of a mobile interface for the C2-monitor. A monitoring tool used to support the operations for the broadcasting services of Ericsson Broadcasting and Media Services (EBMS). With the support of the C2-monitor, operators can monitor hundreds of channels and services produced from EBMS. LÄS MER
35. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER