Sökning: "modell för att kommunicera strategier"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden modell för att kommunicera strategier.

  1. 1. När ord inte räcker : vårdpersonalens erfarenheter av att kommunicera med patienter som drabbats av kommunikationssvårigheter till följd av stroke

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Kajsa Blomgren; Marie Nises; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningBakgrund: 2021 drabbades cirka 25 000 personer av stroke i Sverige och av demdrabbas cirka 40 procent av kommunikationssvårigheter. Kommunikationssvårigheteruppstår när skadan sker i hjärnans språkcentrum och kan leda till olika språkstörningarsom afasi, dysartri och oral apraxi. LÄS MER

  2. 2. Söderhamn : En stad som heter Ove

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Felicia Carlsten; [2022]
    Nyckelord :Brand; Destinations; Brand Personality;

    Sammanfattning : Problematisering och Syfte: Tidigare studier visar att det essentiella i att skapa ett starkt varumärke är att utveckla strategier inom områdena destinationsvarumärke, destinationsmarknadsföring och brand personality, för att i slutändan nå ut med ett budskap om att vara en attraktiv destination. Detta innebär att det är av stor vikt för Söderhamn att hitta vad som är unikt med destinationen och skapa en varumärkespersonlighet, för att sedan kommunicera ut detta för att på så sätt öka attraktiviteten, och således skapa ett starkt varumärke så att dem kan vara konkurrenskraftiga sett till andra konkurrerande turistdestinationer. LÄS MER

  3. 3. ”Stopp! Nu pratar vi svenska för annars förstår inte jag och då kan jag bli ledsen” : Förskollärare resonerar om arbete med inkludering av modersmål i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Cecilia Annas Eriksson; Emma Andersson; [2021]
    Nyckelord :modersmål; inkludering; förskola; social; olikheter; undervisning;

    Sammanfattning : I och med att det har kommit många nyanlända barn till Sveriges förskolor har det också blivit allt mer aktuellt och nödvändigt att arbeta med modersmål i förskolans utbildning. I Läroplanen för förskolan (Lpfö 18 2018, s. 14) anges det att förskollärare ska arbeta för att främja barns alla språk, vilket inkluderar modersmålet. LÄS MER

  4. 4. Hur sjuksköterskan och sjuksköterskestudenter kan kommunicera med personer med demenssjukdom - Metoder och utbildning för att underlätta kommunikation : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Sundell; Hanna Strandberg; [2020]
    Nyckelord :Demenssjukdom; kommunikation; sjuksköterskestudenter; sjuksköterska litteraturstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdomarnas utbredning växer kontinuerligt och klassas idag som en folksjukdom. Med demenssjukdomarna följer flertalet konsekvenser som påverkar den drabbades livskvalitet och bland dessa är kommunikationssvårigheter i olika grad centralt. LÄS MER

  5. 5. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Johnson; Linnea Stark; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship process; professional athletes; elite sports; sponsor; digitalization; digital communication; social media; Sponsring; sponsringsprocessen; elitidrott; elitidrottssponsring; sponsor; digitalisering; digital kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER