Sökning: "motiverar pengar"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden motiverar pengar.

  1. 1. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Erik Cajnerud; Julius Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Stadium naming rights; intangible investment; market investment; investment process; investment decision; stakeholder theory; Namnrättigheter; immateriella investeringar; marknadsinvesteringar; investeringsprocess; investeringsbeslut; intressentteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER

  2. 2. Weekendresor på Covid-vågor : En kvalitativ studie om vilka faktorer som har fått weekendresor att bli av innan, under och efter Covid-19

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Aleyna Vural; Mirtill Varga; Angela Baduujaa; [2023]
    Nyckelord :Weekend; Covid-19; Motivation; Säkerhet; Herzberg; Maslow;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att undersöka vilka faktorer som spelar roll för weekendresenärer (som bor i svenska storstäder) när de väljer att resa bort och hur dessa faktorers betydelse har förändrats för dem mellan år 2018 och 2023. För att uppfylla syftet har empirin samlats in med hjälp av 16 semistrukturerade intervjuer där urvalet bestod av tolv kvinnor och fyra män som hade olika sysselsättningar, åldrar och familjeförhållanden. LÄS MER

  3. 3. Belöningar, autonom motivation och dess påverkan på turnover intentions : - en studie på fastighetsmäklare i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lizette Lundh; Gabriel Nordenhaag; [2021]
    Nyckelord :Turnover intentions; autonom motivation; monetära belöningar; autonomistöd; bekräftelse; kompetensutveckling; fastighetsmäklare.;

    Sammanfattning : Titel: Belöningar, autonom motivation och dess påverkan på turnover intentions - en studie på fastighetsmäklare i Stockholm Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lizette Lundh och Gabriel Nordenhaag Handledare: Jonas Kågström och Martin Ahlenius Datum: 2021 - Juni   Syfte Syftet med studie är att undersöka om autonom motivation spelar en medierad roll mellan monetära och icke monetära belöningar på turnover intention bland fastighetsmäklare i Stockholm.   Metod Studien har genomförts med hjälp av en kvantitativ forskningsmetod där en internetbaserad webbenkät har skickats ut via programmet Qualtrics. LÄS MER

  4. 4. Är pengar verkligen allt? : Generation Ys syn på provisionsbaserat belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Lagergren Thärn; Emma Korjonen; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Motivation; Reward system; Commission; Generation Y; Motivation; Belöningssystem; Provision;

    Sammanfattning : Generation Y är den generation som just nu befinner sig på arbetsmarknaden (Erickson, 2008). Denna generation bär med sig nya krav och behov in på arbetsplatser, bland annat vad gäller motivation och hur de för sig kring andra personer (Venuta, 2014; Treuren & Anderson, 2010). LÄS MER

  5. 5. "Jag är övertygad om att internet var en del av att jag hamnade i just prostitution". En studie om aktuell lägesbild i Malmö samt motivation till att sälja sexuella tjänster med internet som plattform

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Vendela Wendt; Johanna Svensson; Carmen Dinkha; [2019]
    Nyckelord :Bakgrundsfaktorer; Eskort; Sexuella tjänster; Internet; Lägesbild; Prostitution; Motivation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att identifiera en lägesbild i Malmö samt undersöka vilka bakgrundsfaktorer som motiverar individer till att sälja sexuella tjänster via internet. Studien berör även metodologiska hinder som finns vid studerandet av individer som säljer sexuella tjänster via internet. LÄS MER