Sökning: "nordea bank organisation"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden nordea bank organisation.
6. Intern marknadsföring och dess påverkan på fullsortimentsbankers uppfattade konkurrensfördelar : - En fallstudie av Svenska Handelsbanken och Nordea
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Författarna finner att dagens teori saknar tydliga riktlinjer för hur praktiker i den svenska banksektorn bör använda sig av intern marknadsföring. Bristen av en klar definition av begreppet medför svårigheter att applicera teorin på strategiarbetet och använda de verktyg som finns att tillgå i befintlig forskning. LÄS MER
7. Budget eller beyond : Fallstudier i hur de fyra storbankerna arbetar
Kandidat-uppsats, Avd för företagsekonomiSammanfattning : Budgetens roll i företaget har länge varit ett omdiskuterat ämne och mycket kritik har riktats mot den. Utgångspunkten i vår fallstudie var Handelsbankens arbetssätt som vi har börjat med att studerat närmare. Utifrån detta har vi sedan granskat de tre storbankerna Swedbank, Nordea och SEB. LÄS MER
8. Vad har hänt från lag till praxis? - gruppvisa nedskrivningar av lånefordringar
Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka hur banker tolkar och tillämpar regelsystemet kring gruppvisa nedskrivningar av lånefordringar. Metod: För att fördjupa oss i ämnet har vi valt att genomföra personliga intervjuer med sex respondenter. LÄS MER
9. Den kommunikativa utmaningen mellan ledning och medarbetare : En kvantitativ studie av hur medarbetare tillgodogör sig information i en centraliserad och en decentraliserad bank
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Kommunikation finns i allt vi gör och används dagligen, vi omges även dagligen av organisationer som på olika sätt påverkar våra liv. Den kommunikation som då sker inom organisationer är den interna och formella kommunikationen, det vill säga ett informationsutbyte mellan ledning och medarbetare. LÄS MER
10. Handelsbanken. En verksamhet byggd på förtroende
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning Banker bygger sin verksamhet på förtroende; från investerare som litar på att ledningen tar rätt beslut för att öka lönsamheten i verksamheten, från kunder som litar på att deras pengar är säkra i bankens förvar. Handelsbanken var den bank som hanterade 1990-talskrisen bäst. LÄS MER