Sökning: "nordic choice CSR"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nordic choice CSR.

  1. 1. Sustainability and senior executive compensation : A study of the relationship between sustainability and senior executive compensation in the Nordics

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martin Westling; Michael Mazhari; [2019]
    Nyckelord :ESG; sustainability; senior executive compensation;

    Sammanfattning : The focus on sustainability has become more noticeable during recent years. This is especially evident in the Nordics, were Sweden, Norway, Denmark and Finland tops the sustainability rankings. Moreover, several studies have been conducted surrounding the topic of the sustainability measuring ESG-scores and their relation to financial performance. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsarbete inom den svenska hotellnäringen : En komparativ studie om hur två hotellkedjor arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenna Troberg; Malin Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Sustainable tourism; sustainability measures; CSR; communication; brands.; Hållbar turism; hållbarhetsåtgärder; hållbarhetsarbete; CSR; kommunikation och varumärken.;

    Sammanfattning : I och med att konkurrensen och resandet ökat krävs det idag att aktörer inom turismbranschen hittar nya sätt att locka resenärer på. Varumärkesstrategier har därför expanderats och innefattar idag även företagets värderingar. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility: Medarbetaren i fokus : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar medarbetarens attityd till CSR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Eva-Karin Byström; Sofie Jansson; [2015]
    Nyckelord :CSR; medarbetare; hållbarhet; attityd; tjänstesektorn; beteende; organisatoriskt åtagande; kommunikation;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling är numera inte ett revolutionerande koncept och ansvaret för att skapa en hållbar värld för kommande generationer ligger inte bara på stora globala organisationer utan andra samhällsaktörer, såsom företag, måste börja ta sitt ansvar. Litteraturen visar en ökad medvetenhet gällande hållbarhetsfenomenet där människan på allvar börjat föra diskussioner inom både forskningsfältet såväl som hos civilbefolkningen. LÄS MER

  4. 4. KOMMUNIKATIONEN PÅ BOSTADSMARKNADEN : - Kundens möjlighet att göra ett miljövänligt bostadsköp

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnéa Edwall; Linn Hägg; [2009]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Green Marketing; Green Consumption; Housing market; Recidence; Communikation; Consumers; Consumption choices; Skanska; NCC; Peab; Veidekke; Environment; CSR; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Hållbarhetsarbete; Grön Marknadsföring; Grön Konsumtion; Bosstadsmarknaden; Bostad; Kommunikation; konsumenter; konsumtionsvalmöjligheter; Skanska; NCC; Peab; Veidekke; MIljö;

    Sammanfattning : Det är idag uppenbart att miljön måste skyddas för att kunna säkerställa en god livskvalitet även för kommande generationer. I samband med dessa frågor spelar byggsektorn en oerhört central roll, vilken kan hänföras till den betydande miljöpåverkan industrin har på samhällsutvecklingen idag. LÄS MER