Sökning: "normbrytande reklam"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden normbrytande reklam.
21. "Damned if you do, damned if you don’t" : En fallstudie om reklambyrån Forsman och Bodenfors normbrytande kommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem och syfte Det har länge debatterats om människors jämlikhet. Kampen för alla människors lika värde har därefter tagits vid av många olika aktörer i samhället. LÄS MER
22. Normbrytande reklam - En kvalitativ studie av reklamkampanjer som har fått etiketten normbrytande reklam
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie undersöker reklamkampanjer som i artiklar har fått etiketten normbrytande reklam. Med en semiotisk bildanalys har jag undersökt innehåll och utformning i kampanjerna och genom semi-strukturerade kvalitativa intervjuer med upphovsmännen bakom kampanjerna har jag undersökt strategin. LÄS MER
23. För vilka finns kroppspositivismen? : En diskursanalytisk och semiotisk studie av hur kroppsaktivister på Instagram artikulerar kroppspositivism
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Denna studie har genomförts med syfte att undersöka hur kroppsaktivister artikulerar kropp och kroppspositivitet genom bilder och texter på deras Instagramkonton. Studien syftar även till att undersöka om, och i så fall hur, artikulationerna av kroppspositivitet skiljer sig mellan olika kroppsaktivister. LÄS MER
24. Normbrytande reklam idag : Ett branschperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera hur normbrytande reklam används som verktyg i företags marknadskommunikation. Som en del i syftet undersöks även vilka konsekvenser detta får för företag och dess kunder. Metod: För att uppfylla syftet genomfördes studien med en kvalitativ forskningsstrategi där fenomenologi tillämpades. LÄS MER
25. På kvinnornas sida? Hur unga kvinnor upplever reklam med feministiska och normbrytande budskap
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study investigates how young women experience and understand purpose- driven advertising with feminist and norm-breaking messages, and the conse- quences of their perception regarding the ideal body. The phenomenon is exempli- fied by the use of three current campaigns from 2016, all of which say that they have a woman-promoting message. LÄS MER