Sökning: "nybörjare"

Visar resultat 6 - 10 av 180 uppsatser innehållade ordet nybörjare.

  1. 6. EFFECT OF HEAD-UP DISPLAY DESIGN ON GAME IMMERSION

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elias Bergman; Tobias Hermansson; [2023]
    Nyckelord :immersion; game immersion; head-up display; eye-tracking; cognitive science;

    Sammanfattning : Game immersion is an important aspect of gaming and is a term used by players and critics alike. It is one of the aspects that keeps a player “hooked” and is often seen as critical for a good game session. A Heads-up Display (HUD) is a common element of most games. LÄS MER

  2. 7. Vägen mot avancerad nybörjare : En kvalitativ intervjustudie av nyutexaminerade anestesisjuksköterskor

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Lina Mattsson; Madelene Bergström; [2023]
    Nyckelord :Anestesisjuksköterska; ansvar; erfarenhet; novis; nyutexaminerad; operationsavdelning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Anestesisjuksköterskan ansvarar för den anestesiologiska omvårdnaden i en högteknologisk miljö. Det krävs särskilda erfarenheter och kunskaper för att klara av arbetet, anestesisjuksköterskan arbetar självständigt och ansvarar för patientens säkra väg genom den anestesiologiska omvårdnaden. LÄS MER

  3. 8. Att spela sin favoritmat – hur låter egentligen lingonsylt? : En studie om hur kreativitet tar sig uttryck i svenska pianoskolor för nybörjare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Maja Thorén; [2023]
    Nyckelord :kreativitet; pianoskolor; improvisation; komposition; interpretation; fantasi; kritisk diskursanalys; semiotiska resurser;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att genom kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys undersöka vilket utrymme kreativitet ges i läromedel inom pianoundervisning för nybörjare, samt hur denna kreativitet skildras och representeras. Studien definierar kreativitet som förmågan att skapa något nytt och studeras med utgångspunkt i tre olika kreativa aktiviteter: improvisation, komposition samt musikaliskt uttryck och fantasi. LÄS MER

  4. 9. Leveldesign : effekter av vägledning i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :William Andersson; Sofia Levonius; [2023]
    Nyckelord :nivådesign; vägledning; inlärning; problemlösning; svårighetsgrad; motivation; uppmärksamhet; nöje; association; självständighet; flow;

    Sammanfattning : Nivådesign är en viktig del inom spelutveckling för att skapa fängslande och inlevelserika digitala världar. Hur spel- och nivådesigners kan skapa en intuitiv interaktion mellan spelare och spelnivå med hjälp av olika typer av vägledning, utan att det blir för lätt eller svårt, är en fråga som vi saknar svar på. LÄS MER

  5. 10. Designing an electricity order creation workflow for novice and expert users

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Martin Wikar; [2023]
    Nyckelord :Electricity Orders; Novice Users; Expert Users; Usability; User Centered Design; Prototyping; Elordrar; Nybörjaranvändare; Expertanvändare; Användbarhet; Användarcentrerad Design; Prototypframställning;

    Sammanfattning : Electricity procurement is a complex task for most companies. Knowing how much electricity to buy and when, in an attempt to get a low price can be stressful. There are tools to simplify this task, and one of these is a web based tool, here referred to as SystemX. SystemX simplifies electricity procurement through a set of different functions. LÄS MER