Sökning: "nybörjare"
Visar resultat 11 - 15 av 180 uppsatser innehållade ordet nybörjare.
11. "Learning by doing" som ett förhållningssätt till undervisning av programmering på gymnasiet : Ett elevmaterial för undervisning av felsökning i inledande programmering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Den snabba digitaliseringen har inte bara lett till stora förändringar i samhället utan också utbildningssystemet i vilket kunskaper om tillämpningar och funktion av olika tekniska system och digitala verktyg har blivit en nödvändighet. Programmering har blivit en naturlig del av processen att förstå dagens digitala system men också ett verktyg för problemlösning och design av digitala lösningar. LÄS MER
12. Nyutexaminerade sjuksköterskors upplevelser av att få handledning : - En allmän litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsaSammanfattning : Bakgrund: Nyutexaminerade sjuksköterskor har negativa upplevelser av första tiden i yrket. Brist på adekvat stöd leder till ökad risk för ohälsa och att inte vilja stanna inom yrket som sjuksköterskor. Kärnkompetensen samverkan i team beskriver vikten av att främja en god miljö för hela teamet. LÄS MER
13. Att söka information om medlemskap på hemsidan : Hur Svenska kyrkan och Katolska kyrkan presenterar sig på sina hemsidor och hur de kan förstås av en nybörjare
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
14. Ridsportens ABC : En studie om att skapa tillgänglig information för nybörjare på ridskola.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta är ett examensarbete i informationsdesign med inriktning textdesign. Syftet med arbetet är att skapa tillgänglig information för nybörjare inom ridsporten, samt undersöka hur informationen kan nå målgruppen trots omgivande brus. LÄS MER
15. ”Tankarna finns” : Lässtrategier och textsamtal inom skönlitteraturundervisning i svenska som andraspråk på språkintroduktionsprogrammet – fyra lärares berättelser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I den här uppsatsen undersöks fyra lärares arbete med lässtrategier och textsamtal inom läsförståelse av skönlitteratur i ämnet svenska som andraspråk, med utgångspunkt i deras berättelser. Lärarna jobbar på språkintroduktionsprogrammets olika nivåer. Uppsatsens teoretiska utgångspunkt är den sociokulturella teorin för lärande. LÄS MER