Sökning: "och organisationsidentitet"
Visar resultat 41 - 45 av 128 uppsatser innehållade orden och organisationsidentitet.
41. Förväntningar och förutsättningar för att skapa WOW! : En kvalitativ studie om ett techbolags interna identitet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
42. Näringslivet och studerande – yrkeshögskolan ur två intressenters perspektiv : En studie om ledningsgrupper och studerandes förutsättningar för lärande på en teknisk yrkeshögskoleutbildning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : I detta examensarbete undersöks yrkeshögskolans struktur genom en intervjustudie. I fokus ligger olika intressenters roll och påverkansmöjligheter i yrkeshögskolan, samt yrkeshögskolans koppling till näringslivet. LÄS MER
43. Det är inte bara tanken som räknas
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Det är inte bara tanken som räknas Seminariedatum: 2019-01-17 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 HP Författare: Fanny Fredin, Martina Hellberg, Malin Lundin Handledare: Stefan Sveningsson Nyckelord: Diskurs, Mångfald, Hållbarhet, Isomorfism Syfte: Syftet med vår studie är att öka förståelse för hur en organisation uppfattar, kommunicerar och påstår sig arbeta med två diskurser; Mångfald och Hållbarhet. Vidare undersökes även om detta stämmer överens med chefers uppfattning av diskurserna och vad de anser sker i praktiken. LÄS MER
44. Att växa så det knakar : En studie om den organiska tillväxtens påverkan på en organisations identitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie studerar hur organisk tillväxt påverkar en stor organisations identitet och vidare hur den organiska tillväxten påverkar samspelet mellan organisationens identitet och ett företags medarbetarerbjudande. För att undersöka studiens syfte har en fallstudie genomförts på ett stort teknikkonsultföretag som uteslutande vuxit genom organisk tillväxt. LÄS MER
45. VILKEN ORGANISATION IDENTIFIERAR SIG KONSULTER MED?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Arbets- och organisationspsykologiSammanfattning : Att anlita konsulter i stället för att anställa egen personal blir allt vanligare på arbetsmarknaden i Sverige. Syftet med föreliggande studie var att få inblick i vilken organisation konsulter identifierar sig med – konsultbolaget eller uppdragsgivaren. LÄS MER