Sökning: "och organisationsidentitet"

Visar resultat 36 - 40 av 128 uppsatser innehållade orden och organisationsidentitet.

  1. 36. ”Det är ingen idé att sminka upp grisen, för det kommer att synas i alla fall” : En kvalitativ studie om employer branding arbetet hos en myndighet och medarbetarnas upplevelser av organisationens arbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sandra Forsberg; Hanna Berg; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; offentlig sektor; attrahera; behålla; utveckla;

    Sammanfattning : Det finns idag en stark trend på arbetsmarknaden att vi byter arbete som aldrig förr. I genomsnitt stannar anställda inte längre än fem år på samma arbetsplats. LÄS MER

  2. 37. Myndighetskommunikation – en fråga om legitimitet och verklighetsgestaltningar : En intervjustudie av Försvarsmaktsanställdas syn på sin egen organisation i förhållande till Försvarsmaktens rekryteringskampanjer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linn Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Myndighet; Försvarsmakten; Organisationsidentitet; Nyinstitutionell teori; Rekryteringskampanj; Kommunikation; Legitimitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 38. Sammanhållen men splittrad? : Polisers upplevelser av en omorganisering

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hanna Degerhäll; [2020]
    Nyckelord :Police Authority; reorganization; organizational culture; organization identity; demand-control-support.; Polismyndigheten; omorganisation; organisationskultur; organisationsidentitet; krav-kontroll-stöd.;

    Sammanfattning : I denna studie har upplevelser av Polismyndighetens omorganisation undersökts. Studien utgår utifrån en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer har genomförts med åtta verksamma poliser som arbetat vid omorganisationens implementering. LÄS MER

  4. 39. Sammanslagning av enheter : människor och organisationskulturens betydelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ulrika lngemarsson; Elisabeth Johansson; [2020]
    Nyckelord :Organizational culture; artifacts; mergers and acquisitions; post-merger; social identity; organizational identity; municipalities; social relationships; Organisationskultur; artefakter; sammanslagningar; efter sammanslagning; social identitet; organisationsidentitet; kommun; sociala relationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sammanslagningar är vanligt förekommande och görs bland annat av ekonomiska skäl. Det är vanligt att sammanslagningar inte ger önskat resultat och skapar sämre moral och arbetskultur. Den mänskliga faktorn och organisationskulturen förbises då fokus ofta ligger på ekonomi. LÄS MER

  5. 40. Existerar finkulturella och populärkulturella medarbetare? : En kvalitativ studie om medarbetares bakgrund och museums organisationsidentitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Mildton; Linnéa Brisling; [2019]
    Nyckelord :Pierre Bourdieu; high culture; popular culture; Nationalmuseum; ABBA the museum; organizational identity; Pierre Bourdieu; finkultur; populärkultur; Nationalmuseum; ABBA the museum; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera relevansen av Pierre Bourdieus teorier idag genom att undersöka om bakgrunden hos individer påverkar vem som arbetar på ett fint – gentemot ett populärkulturellt museum och om denna distinktion uttrycker sig i museernas organisationsidentiteter. För att samla in empiriskt material genomfördes fyra semistrukturerade intervjuer med personer på ledande positioner från Nationalmuseum och ABBA the museum. LÄS MER