Sökning: "och organisationsidentitet"
Visar resultat 26 - 30 av 128 uppsatser innehållade orden och organisationsidentitet.
26. Hybridorganisationers multivokalitet: Hanteringav multipla logiker och organisationsidentiteter : - En komparativ studie om universitetens holdingbolag inom modellen för Triple Helix
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen; Stockholms universitetSammanfattning : Denna studie undersöker hur hybridorganisationer hanterar sin organisationsidentitet och dekonflikterande institutionella kraven från kontexten Triple Helix. Detta genomförs genom endeduktiv komparativ fallstudie av tre statligt ägda holdingbolag och ett privatägt holdingbolagvid svenska universitet. LÄS MER
27. Konsultens upplevelse av sin yrkesform - En kvalitativ arbetslivspedagogisk studie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Konsultbranschen växer och hur detta påverkar individer, organisationer och samhället diskuteras frekvent i media. I denna studie vänds blicken mot konsulternas perspektiv och syftet med uppsatsen är att analysera konsulters upplevelse av sin yrkesform. LÄS MER
28. Organisationsidentifikation inom Polismyndigheten : En studie om hur civilanställda och polisutbildade utredare identifierar sig med varandra och organisationen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Previous research shows that the Swedish Police Authority have had problems with employeeretention and tensions between police and civilian employees. One reported way for organizations to attract new applicants and keep their current ones is to work on their organizational identity. LÄS MER
29. Välj oss! : En kvalitativ studie om arbetsgivarvarumärkets betydelse
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa och problematisera föreställningar om arbetsgivarvarumärkets betydelse för rekryteringsarbete inom en konkurrensutsatt bransch. Employer branding är en strategi som handlar om att marknadsföra företagets arbetsgivarvarumärke för att skapa en positiv association till arbetsgivaren. LÄS MER
30. Vad gör vi nu, lilla du? : En kvalitativ studie av en corporate spin-off och dess påverkan på organisationsidentitet.
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER