Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Instruktionsfilmer och det flippade klassrummet - Det flippade klassrummet, varför inte?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Martin Johansson; [2018]
    Nyckelord :det flippade klassrummet; flipped classroom; instruktionsfilmer; omvända klassrummet; ramfaktorteori; teknikintegrering; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Det flippade klassrummet är en relativt ny undervisningsmetod som grundar sig på att eleverna förbereder sig inför lektionen genom att ta del av det kursmoment som läraren i vanliga fall skulle gå igenom på lektionen. Vanligtvis sker detta genom att de får se en instruktionsfilm som läraren gjort. LÄS MER

  2. 2. Val av läromedel - Från tabulatur till videolektioner.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Okhan Vatansever; [2014]
    Nyckelord :Educational science; det omvända klassrummet; läromedel; IT; instrumentallärare; gitarrlärare; Utbildningsvetenskap. Musikpedagogik; Music education; instrumental teacher; guitar teacher; ICT; teaching materials; flipped classroom; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ge en bild av hur lärare i elgitarr väljer undervisningsmaterial och hur de använder dem. Studien fokuserar på vad som påverkar läraren i valet av läromedel, samt om det finns en skillnad mellan lärarens och elevens uppfattning om läromedel och hur de fungerar i undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Lära våga tala! : Om tal i klassrumsoffentligheten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för humaniora

    Författare :Peggy Palm; [2008]
    Nyckelord :talträning; talutrymme; klassrum; genus; lärare; elev;

    Sammanfattning : Sammandrag Författare: Peggy Palm År: Ht 2007 Titel: Lära våga tala. Om tal i klassrumsoffentligheten Engelsk titel: Speak up! About communication in the classroom Ort, Universitet: Växjö, Växjö Universitet Sidor: 40 Innehåll: Undersökningens syfte var att ta reda på hur det offentliga talutrymmet fördelar sig i klassrummet för de tidigare åren, för läraren, men även för hur det fördelar sig mellan flickor och pojkar. LÄS MER