Sökning: "oral peer-assessment"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden oral peer-assessment.

  1. 1. The Effects of Different Assessment Methods on EFL-Students’ Speaking Performance. A Literature Review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Alicia N Rådeström; Wilma Åkesson; [2022-11-30]
    Nyckelord :oral proficiency; speaking performance; EFL; assessment; dynamic assessment; peer-assessment; holistic assessment; analytic assessment;

    Sammanfattning : Nowadays, it can be argued that it is becoming increasingly more important to be proficient in speaking the English language due to globalization. Examining teaching and assessment of oral proficiency is therefore important for establishing how EFL-learners’ speaking skills are most effectively taught and assessed. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning i samhällskunskap på gymnasiet : En kvalitativ undersökning om formativ bedömning under ett läsår präglat av en pandemi

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Helena Videnö; [2021]
    Nyckelord :formative; summative; assessment; social studies education; five strategies; digital learning platform; formativ; summativ; kunskapsbedömning; samhällskunskapsundervisning; fem nyckelstrategier; digital lärplattform;

    Sammanfattning : Resultat av forskningsstudier som visar på att formativ bedömning har positiva effekter på elevers lärande har fått stor spridning i världen och inte minst i Sverige. Kunskapsbedömningar i skolan görs med olika syften. LÄS MER

  3. 3. Formative Assessment for Learning EFL in Europe : A systematic literature review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Pontus Jönsson; [2020]
    Nyckelord :Formative assessment; feedback; EFL and Sweden;

    Sammanfattning : This systematic literature review analyses nine research articles about formative assessment and feedback practices in the European EFL context. The aim is to explore previous research about how teachers and students in EFL education employ, process and experience feedback in both oral and written forms. LÄS MER

  4. 4. Gymnasielärares arbete med elevers självbedömning och kamratbedömning i den svenska skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Sarah Grimm; [2020]
    Nyckelord :formative assessment; peer-assessment; scoring rubrics; self-assessment; bedömningsmatris; kamratbedömning; formativ bedömning; självbedömning;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study was to describe and analyze the ways Swedish high school teachers deal with self- and peer assessment which can be defined as arrangement for learners to consider and specify the level, value, or quality of a product or performance of other equal-status learners (Topping, 2009). Products to be assessed can include writing, oral presentations, portfolios, test performance, or other skilled behaviors. LÄS MER

  5. 5. Assessment in English on the Upper Secondary Level : Teachers' experiences of formative assessment: a comparison between theories and practices

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Melissa Quach; [2020]
    Nyckelord :Formative assessment; English; Upper secondary level; Self-assessment; Peer-assessment; Feedback; Assessment; Teachers perceptions; Formativ bedömning; Engelska; Gymnasiet; Egenbedömning; Kamratbedömning; Återkoppling; Bedömning; Lärares uppfattningar;

    Sammanfattning : The aim of this study was to compare practices of assessment with theory. Three teachers on the upper secondary level in English were interviewed. LÄS MER