Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “Därför ska du klicka här” En kvantitativ analys av pushnotisers innehåll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linnea Andersson; Emma Johansson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Push notifications; news application; digitalization; news selection; commercialization; news media; public service; commercial media;

    Sammanfattning : Abstract Title: This is why you should click here Authors: Linnea Andersson and Emma Johansson Level: Bachelor thesis in Journalism Term: HT 2022 Supervisor: Emil Östlund The aim of this thesis is to investigate what characterizes the content of push notifications. More specifically, the study examines what defines push notifications, the tone of the notifications, and how the content differs between public service and commercial media. LÄS MER

  2. 2. Digital app-design för rutinskapande vid psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Izabella Silfverberg; Moa Romé; [2023]
    Nyckelord :UI-design; UX-design; usability; routine making; motivation; Cognitive Behavioral Therapy; CBT; UI-design; UX-design; rutin skapande; tillgänglighet; motivation; kognitiv beteendeterapi; KBT;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är något som har stort inflytande på människors dagliga rutiner där de drabbade kan sakna motivationen för att hålla sig till sina vardagliga uppgifter. På marknaden finns det idag appar som ska motivera användare till att ta hjälp och skapa nya rutiner. LÄS MER

  3. 3. Betalvägg eller icke betalvägg – det är frågan : En kvalitativ studie av vilket slags innehåll som Aftonbladet och Expressen valt att lägga   bakom betalvägg under coronapandemin 2020.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Sarah Lindén; Hedda Ottestam; [2021]
    Nyckelord :paywall; qualitative text analysis; COVID-19; media logic; news value; news selection;

    Sammanfattning : Paywalls have quickly become a large part of the media industry and are constantly evolving. Most news media today use a form of paywall to be able to earn revenue off their content. LÄS MER

  4. 4. Videostreamingtjänster kontra illegala alternativ : En kvalitativ undersökning av konsumtionsvanor

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Tamas Katzer; Albin Wennberg; [2020]
    Nyckelord :streaming; streamingtjänster; konsumtionsvanor; netflix; digital tjänsteinnovation;

    Sammanfattning : The streaming market has gained momentum and many services are now staples in our everyday life. We have investigated the consumer satisfaction of the video streaming industry, to see if consumers were happy with the currently available services and if not, what drives them away? There are many illegal alternatives to the legal video streaming services and this paper explains some of the decision making that the ordinary consumer goes through when choosing between legal and illegal alternatives. LÄS MER

  5. 5. The Anatomy of a Paywall : Insights and recommendations on charging for online news

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Mattias Cederberg; [2019]
    Nyckelord :Interaction design; User experience; Journalism; News paywall; Interaktionsteknik; Användarupplevelse; Journalism; Betalvägg;

    Sammanfattning : In the wake of digitalization and recent technological innovation, news consumers have increasingly moved to online spaces to access news. As changes in consumer behavior appear even within these new contexts, several legacy news publishers that are often linked with high journalistic quality and trust are struggling to monetize on their content. LÄS MER