Sökning: "pedagogik lund"
Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden pedagogik lund.
21. Usability Challenges for the Mobile Web : An Enterprise Perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : In today's society, a large part of Sweden's population owns a smartphone. Since the release ofthe iPhone in 2007, the phenomena of using smartphones to shop has increased every yearand is now larger than ever. LÄS MER
22. Att skriva sig till läsning : En effektiv forskningsbaserad läsinlärningsmetod för elever i avkodningssvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : .... LÄS MER
23. Basaltkuppen : ett spel om mineralogi och petrologi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Basaltkuppen is the result of a project whit the purpose to design an entertaining game which can be a study help for the students at the institution of geology at the University of Lund. The aim was a complement to the already existent course literature and lectures, which can be used as an complementary teaching method and simultaneously promote different ways to learn. LÄS MER
24. Bedöm om - bedöm rätt : Lärdomar från en om- och sambedömningsprocess av elevtexter från nationella provet i årskurs 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Tidigare ansågs bedömning som ett forskningområde som inte behövde diskuteras, till att idag betraktas som en komplex mark som måste problematiseras. Trots det, finns det mycket begränsad forskning att tillgå kring bedömning i svenska klassrum, vilket har tvingat svenska akademiker att söka svar i utländsk forskning. LÄS MER
25. Skolgårdsprocessen : en skolgård blir till i Lunds kommun
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Att skolgården har stor betydelse för elevers utveckling är väl känt. Idag fokuserar skolgårdsforskningen allt mer på varför de kunskaper och rekommendationer om skolgårdens betydelse för hälsa och inlärning inte når ut till de som planerar, bygger och förvaltar skolgårdar. LÄS MER