Sökning: "perceptual maps"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden perceptual maps.

  1. 6. Perceived risks as adoption barriers of Facebook commerce : Exploring Facebook users’ perceptions

    Master-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carlos Valles; Antoniya Petrova; [2012]
    Nyckelord :Adoption barriers; attitudes; brand extension; consumer behavior; Facebook commerce; f-commerce; perceived risks; perceptions; ZMET;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to explore and analyze perceptions and attitudes of Facebook users as consumers and merchants; investigate which perceived risks, if any, function as adoption barriers of f-commerce. Methodology: The study adopts a mixed method approach. LÄS MER

  2. 7. Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Daniel Melinder; Amir Tehrani; Mia Jervelius; Johan Enblom; [2005]
    Nyckelord :Co-branding; Joint Venture; Positionering; Varumärkesstrategi; Modebranschen;

    Sammanfattning : As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. LÄS MER

  3. 8. Positionering : en begreppsstudie och en metodprövning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Katarina Hast-Ekström; [2001]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Undersökningen avser att svara på följande frågeställningar med avseende på det studerade företaget: 1) Vilken position önskar företaget uppnå i förhållande till konkurrenterna? 2) Hur ser ledningen och de anställda på det egna företagets position i förhållande till konkurrenterna? 3) Vilken är företagets position idag, i förhållande till konkurrenterna? 4) Vad gör företaget för att förflytta sig till önskad position - d v s vilka kommunikationsstrategier använder man sig av? Syfte: Det primära syftet är dels att göra en tillämpning av de teoretiska begreppen position/positionering, brand/branding, identitet, profil/profilering och image, dels att prova en metod att fastställa positionen hos ett litet forsknings- och utvecklingsföretag. Studien: Studien inleds med en redovisning av utförda litteraturstudier av de begrepp som nämns ovan. LÄS MER