Sökning: "perceptual maps"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden perceptual maps.
6. Perceived risks as adoption barriers of Facebook commerce : Exploring Facebook users’ perceptions
Master-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to explore and analyze perceptions and attitudes of Facebook users as consumers and merchants; investigate which perceived risks, if any, function as adoption barriers of f-commerce. Methodology: The study adopts a mixed method approach. LÄS MER
7. Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion
L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. LÄS MER
8. Positionering : en begreppsstudie och en metodprövning
Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem: Undersökningen avser att svara på följande frågeställningar med avseende på det studerade företaget: 1) Vilken position önskar företaget uppnå i förhållande till konkurrenterna? 2) Hur ser ledningen och de anställda på det egna företagets position i förhållande till konkurrenterna? 3) Vilken är företagets position idag, i förhållande till konkurrenterna? 4) Vad gör företaget för att förflytta sig till önskad position - d v s vilka kommunikationsstrategier använder man sig av? Syfte: Det primära syftet är dels att göra en tillämpning av de teoretiska begreppen position/positionering, brand/branding, identitet, profil/profilering och image, dels att prova en metod att fastställa positionen hos ett litet forsknings- och utvecklingsföretag. Studien: Studien inleds med en redovisning av utförda litteraturstudier av de begrepp som nämns ovan. LÄS MER