Sökning: "personlig integritet internet"
Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade orden personlig integritet internet.
21. Integritet online ur olika generationers perspektiv : En studie om hur generation digital natives & pre-internet värdesätter sin integritet online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digital utvecklingen har gjort att vi idag rör oss i digitala miljöer för att jobba, kommunicera, söka information, shoppa och underhållas. Företag kan idag kan spara, kartlägga, mäta och analysera privatpersoners aktiviteter online vilket ställt högre krav på näringsidkare att hantera denna personliga information korrekt. LÄS MER
22. Är människor medvetna om sin personliga Integritet på Internet?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att undersöka samt bilda en förståelse över hur medvetna folk är om sin integritet på Internet Sverige. Metoden för studien bygger på en litteraturstudie av relevant litteratur inom det aktuella forskningsområdet, samt ett frågeformulär som distribuerats på olika sociala medier. LÄS MER
23. Digital direktmarknadsföring och personlig integritet : En obeaktad gråzon?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med en tilltagande användning av internet och teknologiska enheter har tillgången till användargenererad data om individer ökat. Denna personliga data kan, genom fenomen som Big Data, vidare exploateras av företag som grund för att utforma och anpassa marknadsföring i linje med konsumenters individuella preferensmönster. LÄS MER
24. “Det är på gott och ont” : En enkätundersökning om Googles insamling av användardata
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : his study focuses on Google’s user agreements and how students within the field of library and information science at the University of Borås are perceiving and relating to these agreements. User agreements are designed as contracts which makes the user data available for Google, but also for the user to protect his or her personal integrity. LÄS MER
25. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER