Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Coyote Time och Jump Buffers påverkan på spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I den här studien har frågeställningen “Vilken påverkan på spelupplevelsen har Coyote Time och Jump Buffer i 2D-Plattformsspel?” studerats. Coyote Time och Jump Buffer är två hjälpmekaniker som hjälper spelare att prestera bättre i plattformsspel där deras timing kan påverkas negativt av latens i hård- och mjukvara. LÄS MER
2. IMMERSIVT MEN ANVÄNDBART SPELGRÄNSSNITT : En studie om påverkan mellan användbarhet och immersion i tre former av spelgränssnitt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Action-äventyrspels immersion och användbarhet påverkas av deras UI:s form och design. Tidigare forskning visar att diegetiskt UI bidrar till immersion men forskningen saknar insikter om hur olika varianter av UI påverkar spelens användbarhet. LÄS MER
3. Effektiv onboarding + medarbetares arbetsprestation = sant? : En kvantitativ studie om onboardingprocessens relation till medarbetares upplevda arbetsprestation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En onboardingprocess är ett av de första stegen en nyanställd genomgår och berör hur denne socialiseras och introduceras in i en organisation. Det är något alla organisationer arbetar med, däremot finns det stor variation i hur organisationerna väljer att implementera den på ett strategiskt plan. LÄS MER
4. Det nya digitala teamledarskapet : Performance management i en lärande organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En av vår tids största omställningar är digitaliseringen. Den digitala innovationen har varit avgörande och öppnat möjligheter för kommunikation och samarbete hos företag runt om i världen. Virtuella team har kommit att blivit en stor del av dagens arbetssituation. LÄS MER
5. Hur påverkas spelarens flow om en vägplanerings-AI implementeras : Inverkan av vägplanerings-AI på spelarens flow i tornförsvarsspel jämfört med en linjär väg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tornförsvar är en lättillgänglig spelgenre för spelare med ingen eller litenspelerfarenhet. I denna studie användes olika vägplaneringsmetoder för att undersöka inverkan på flow. I rapporten diskuteras hur implementationen av en artificiell intelligens som kontrollerar vägplaneringen i ett tornförsvarsspel påverkar spelarens flow. LÄS MER