Sökning: "poc sweden"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden poc sweden.

  1. 1. Att inkludera eller inkvotera mångfald : En studie om bristande etnisk mångfald och den socioekonomiska betydelsen inom svensk modebransch

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Emma Lekavski; Gabriella Edman; [2023]
    Nyckelord :ethnicity; socioeconomic background; diversity; tokenism; inclusion; sustainability; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to study the ethnic and socioeconomic deficiency in the current Swedish fashion industry. As Scandinavian fashion has grown nationally and globally the industry is now viewed more than ever. LÄS MER

  2. 2. Racial profiling: Personal experiences that people of color face in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Anela Rasidovic; Halimo Hussein; [2019]
    Nyckelord :Race; racial profiling; people of color POC ; intersectionality; experiences.;

    Sammanfattning : Racial profiling: Personal experiences that people of color face in Sweden  The purpose of this study is to explore the personal experiences of racial profiling that people of color face in Sweden. Racial profiling is a social issue in the world today and a much-disputed subject in the Swedish society. LÄS MER

  3. 3. Utvärdering av produkter under utveckling

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Mats Setréus; [2015]
    Nyckelord :Product development; evaluation; Kano; attractive quality; customer satisfaction; Produktutveckling; kundnöjdhet; kvalité; utvärdering; Kano-modellen;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att utreda om en utvärderingsmetod som används med stor framgång inom arbetsmiljöundersökningar och utformning av arbetsplatser också kan vara till nytta vid utvärdering av produkter under utveckling. För att söka svar på frågorna ”Kan utvärderingar av produkter och prototyper med Insitumetoden bidra till effektivare produktutvecklingsprocess?” och ”Är det möjligt med Insitumetoden att få fram information/feedback som inte skulle komma fram med traditionella metoder?” har en pilotundersökning genomförts. LÄS MER

  4. 4. Brand Building of Born Globals

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Cederäng; Markus Norberg; [2008]
    Nyckelord :Keywords: Brand-building; Branding Strategies; Born Globals; 4Ps;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this thesis was to increase the understanding of two early internationalizing firms (Born Globals) brand building efforts. By performing case studies on these companies we wished to discover similarities and differences in their marketing efforts. LÄS MER

  5. 5. Multi-Channel Strategy : -med fokus på POC Sweden AB:s potentiella försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Ryhage; Daniel Gran; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag är det relativt utbrett bland företag att använda flera försäljningskanaler. Flera kanaler möjliggör att företaget kan nå flera kundsegment och på så vis öka sin lönsamhet. POC Sweden AB designar och marknadsför alpina skyddsprodukter och har idag planer på att använda flera försäljningskanaler. LÄS MER