Sökning: "popular expertise"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden popular expertise.

  1. 1. Knowledge Transfer Within Integrated Logistics Support at Saab Kockums - A Case Study

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Lovisa Lindström; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; Integrated Logistics Support ILS ; Complex Product Development; Lessons learned; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Komplex produktutveckling med långa projekttider kräver framgångsrik överföring av kunskap inom och mellan projekt. Avdelningen för integrerat logistikstöd (ILS) vid Saab Kockums Malmö har identifierat ett behov av att överskåda de nuvarande arbetssätten. LÄS MER

  2. 2. Affärsmodeller mot digitalisering : Förändringar av värdeskapande strategier och tjänstefokus

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sofia Dyrke; Alexander Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Business model; the cloud; digital tools and solutions; ancillary services; excellence.;

    Sammanfattning : The technical use to create value and ease the work for companies have through the last years taken major steps. The use of information technology (IT) has revolutionized opportunities and forced companies to change their offerings in order not to lose their competitiveness in the market. LÄS MER

  3. 3. Federated Self-supervised Learning in Computer Vision

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonas Frankemölle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With an ever-increasing amount of available image data, self-supervised learning (SSL) circumvents the necessity for annotations in traditional supervised learning methods. SSL methods such as SimSiam have shown excellent results on popular benchmark datasets, even outperforming supervised methods. LÄS MER

  4. 4. TikTok Made Me Buy It : Influencer Marketing on TikTok: What Affects Swedish Consumers' Purchase Intentions?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Johanna Nilsson; Filippa Nilsson; Ellen Johansson; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Electronic Word-of-Mouth; Consumer behavior; Purchase intention; TikTok marketing.;

    Sammanfattning : This study investigates the impact of trustworthiness, perceived expertise, and parasocial relationships on Swedish consumers' purchase intentions on TikTok, focusing on influencer marketing. The problem addressed in this study is the lack of understanding of consumer behavior on TikTok in the context of influencer marketing. LÄS MER

  5. 5. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Martin Joby; [2023]
    Nyckelord :Information influence; fake news; propaganda; emergency preparedness; popular education; classical rethoric; visual rethoric; linguistics; Informationspåverkan; falska nyheter; propaganda; beredskap; folkbildning; klassisk retorik; visuell retorik; språkvetenskap;

    Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER