Sökning: "presentation av respondenter"
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden presentation av respondenter.
1. Dashboard for data-driven decision support in small and medium enterprises: a web-based approach
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : This thesis addresses the design of a productivity dashboard for small and medium-sized enterprises (SMEs) to track key performance indicators (KPIs) and highlight the requirements for SME’s undergoing the initial implementation of business intelligence (BI). The objective is to develop an easy-to-use web application prototype that incorporates a dashboard with data source selection, while considering research framework requirements and limitations. LÄS MER
2. Träningsapplikationer med Gamification : En studie om hur människor påverkas av Gamification i samband med träningsapplikationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur användare påverkas vid användning avträningsapplikationer med Gamification. För att precisera vad som ska undersökas har studiendelats in i tre undersökningsfrågor: Vad är det i träningsapplikationen med gamification sommotiverar användare? Om det finns några spelmekanismer som ger negativ effekt påmotivationen, i sådana fall, vilka och varför? Gamification har till syfte att motiveraanvändaren, ibland kan motivationen bli för stark och därför är sista undersökningsfrågan omträningsapplikationen sätter press på användaren. LÄS MER
3. Hur kan utmaningar inom riskhantering hanteras med business intelligence : Effektivisera presentation av data och beslutsfattning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta kapitel ger en kort sammanfattning av hela arbetet. Där problemet och resultatet presenteras för att ge läsaren en grundläggande bild till hela arbetet. Idag sker en snabb globalisering av IT. I takt med denna snabba globalisering ökar även hotet mot informationssäkerheten. LÄS MER
4. Sociala Medier i Rebrandingprocessen : Hur företag inkluderar externa intressenter i rebrandingprocessen med hjälp av sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Rebranding är en process som allt fler företag har genomgått eller kommer att genomgå. Rebranding innebär en förändring av det befintliga varumärket och kan göras på flera olika sätt. Samtidigt växer sig sociala medier in alltmer i vardagen bland företagens externa intressenter. LÄS MER
5. Vilka motivationsfaktorer är betydelsefulla för framtidens arbetstagare - En kvantitativ studie av Lunds Universitets studenters motivation ur ett ekonomistyrningsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Vilka motivationsfaktorer är betydelsefulla för framtidens arbetstagare? - En kvantitativ studie om Lunds universitets studenters motivation ur ett ekonomistyrningsperspektiv Seminariedatum: 2022-01-14 Ämne/kurs: FEKH69 Författare: Viktor Welin, John Wolf & Emil Zöller Handledare: Elin Funck Nyckelord: Motivation, ekonomistyrning, framtida arbetstagare, arbetsplats, utbildning. Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka motivationsfaktorer som är betydelsefulla för framtida arbetstagare. LÄS MER