Sökning: "price information"

Visar resultat 1 - 5 av 1414 uppsatser innehållade orden price information.

  1. 1. Beyond the Crisis: A Safe Haven Analysis : Empirical Insights into the Divergence of Gold and Bonds for Portfolio Hedging

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anthony Baugi; Eugene Zhang; [2024]
    Nyckelord :Gold; Bonds; Safe Haven; Hedging; US Treasury; Volatility; Covid; Portfolio Theory; Asset Dynamics; Fiscal Policy; Monetary Policy; Financial Crisis; Asset Management; Risk Management; Portfolio Risk;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis investigates the relationship concerning traditional safe haven assets, gold and US 10-year treasury bonds during periods of market instability, specifically during the economic concerns raised by the COVID-19 pandemic. It assesses the hedging and safe haven properties of these assets and their dynamic nature throughout two periods of unconventional monetary and fiscal policy measures by the Federal Reserve & US Congress respectively. LÄS MER

  2. 2. Har miljöfaktorer betydelse när konsumenter väljer livsmedel? En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Evelina Pettersson; Madelene Heikkinen; [2024]
    Nyckelord :Environment; food choices; consumers; Miljö; livsmedelsval; konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund Livsmedelsval som människor gör påverkar både hälsan och miljön. FN:s klimatpanel har fastställt att de globala utsläppen behöver minska med nästan 50% fram till 2030. Det krävs att konsumenter reflekterar över sina livsmedelsval för att samhället ska uppnå en mer hållbar konsumtion och produktion. LÄS MER

  3. 3. Does it pay to be transparent? - An empirical study on the relationship between yield and transparency for EU corporate green bonds

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nestor Stenson; Unurjargal Chuluunjav; [2023-07-03]
    Nyckelord :corporate green bonds; yield; transparency; information asymmetry; CBI aligned; CBI certified; self-labeled;

    Sammanfattning : This thesis uses OLS methodology to investigate the relationship between yields and transparency on green bonds. Transparency is divided into three categories: Self-labeled green bonds following the voluntary GBP framework, CBI aligned green bonds following CBI taxonomy with external verification and CBI certified green bonds following the CBI framework with mandatory external verification by the independent body Climate Bonds Standards Board. LÄS MER

  4. 4. Participation, Empowerment and Power Dynamics in the Digitalisation of Agriculture in Sub-Saharan Africa; Ethnographic Research on the Smallholder Farmers’ Use of Mobile Platforms for Agricultural Development in Kenya

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Álvar González Bujedo; [2023-02-09]
    Nyckelord :ICT; Digital Services; Rural Development; Economic Growth; Poverty Alleviation; Social Practice Theory; Site Analysis; Participant Observation.;

    Sammanfattning : Information and Communication Technologies, such as mobile phones, are hoped to contribute to rural development and poverty alleviation in Sub-Saharan Africa. Based on that mobile platforms bundle diverse digital services, including financing, marketing, and value chain management, they are supposed to be of support to smallholder farmers. LÄS MER

  5. 5. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER