Sökning: "primärkällor och sekundärkällor"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden primärkällor och sekundärkällor.

  1. 1. Försvarsmaktens befälssystem – en struktur i ständig förändring : Försvarsmaktens implementering av ett flerbefälssystem

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Per Gedeck; Ola Hagberg; [2023]
    Nyckelord :Change work; organizational challenges; officer; specialist officer; warrant officer; NCO; command system; multi-command system; communication; leadership; conversion; Förändringsarbete; organisatoriska utmaningar; officer; specialistofficer; befälsordning; befälssystem; kommunikation; ledarskap; konvertering; omgalonering; flerbefälssystem; trebefälssystem;

    Sammanfattning : Försvarsmaktens organisation har ett behov av ständig förändring för att kunna hantera de yttre och inre påverkansfaktorer som följer av det säkerhetspolitiska läget, samhällsutvecklingen och den teknologiska utvecklingen. Vi har genom en hermeneutisk kvalitativ studie undersökt hur organisationen förändrats genom implementeringen av ett flerbefälssystem. LÄS MER

  2. 2. Kyrkoherdens förändrade funktion : En studie om kyrkoherdefunktionen utifrån kyrkomötesprotokoll från det att relationsförändringarna kyrka – stat började utredas fram till 2020-talet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Maria Åkerström; [2022]
    Nyckelord :Vicar; leadership; organisation; administration; the Swedish General Synod; Kyrkoherde; ledarskap; organisation; kyrkomöte;

    Sammanfattning : The decision to investigate the relations between the Church of Sweden and the Swedish state was taken in 1956 and the decision was built on the law of religious freedom from 1951. The historical close relation needs to be revised. LÄS MER

  3. 3. E-handelns påverkan på dagligvaruhandeln En studie om e-handelns och covid-19-pandemins effekter på butikers verksamhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Brynzér; Sofia Samuelsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel - e-handel – covid-19 - change management - digital transformation - last mile - köpprocessen - e-handelsbarriärer; Grocery trade – e-commerce – covid-19 – change management – digital transformation – last mile - The buyer decision process - e-commerce barriers;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internets framväxt har kommit att förändra marknadsstrukturen för många branscher och det går att urskilja att det skett ett skifte där handeln i allt större utsträckning gått från traditionell butikshandel till handel på nätet. Inom livsmedelsbranschen har e-handel varit något som på senare år har kommit att växa sig allt större. LÄS MER

  4. 4. Tro & Tvivel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julius Boman; Anton Repetto; Isac Stavervik; [2019]
    Nyckelord :Damallsvenskan; Varumärke; Legitimitet; Varumärkeslegitimitet; Fotboll.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka Damallsvenskans varumärke utifrån ett legitimitetsperspektiv för att få djupare förståelse av hur legitimitet kan påverka ett varumärke. Metod: En kvalitativ undersökning har genomförts med ett hermeneutiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Marknadsplanering för e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Borgström; Ellinor Birgander; Antonia Melovic; [2018]
    Nyckelord :Marknadsplanering; e-handel; situationsanalys; marknadsföringsstrategi; marknadsföringstaktik; Business and Economics;

    Sammanfattning : Nyckelord: Marknadsplanering, e-handel, situationsanalys, marknadsföringsstrategi, marknadsföringstaktik Syfte: Syftet med rapporten är att studera hur företag verksamma inom e-handeln arbetar med marknadsplanering när det kommer till situationsanalys, marknadsföringsstrategi samt marknadsföringstaktik. Metod: Med ett interpretativistiskt perspektiv har en kvalitativ studie i form av fyra djupgående intervjuer med fem chefer inom marknadsföring genomförts. LÄS MER